۰

روسیه: آمریکا مسبب بحران گازی اروپاست

میز نفت - وزارت خارجه روسیه، آمریکا که سران اروپایی را به سمت قطع همکاری اقتصادی و انرژی با مسکو کشانده است را مسبب بحران تامین گاز اروپا خواند.
روسیه و اروپا | میز نفت
روسیه و اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اروپا در پی افزایش قیمتهای انرژی، با بدترین بحران تامین گاز تاریخ خود روبروست و حتی واردکنندگان آلمان پس از اقدام شرکت گازپروم در توقف فعالیت خط لوله نورد استریم ۱ به مدت نامعلوم، احتمال سهمیه‌بندی گاز در این کشور را مطرح کرده‌اند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این که چه چیزی لازم است انجام شود تا خط لوله نورد استریم ۱ دوباره فعالیتش را آغاز کند، به رویترز گفت: گوش کنید، شما از من سوالی را می‌پرسید که حتی بچه‌ها هم جواب آن را می‌دانند. هر کسی این وضعیت را شروع کرده است، باید آن را تمام کند. آمریکا مدتها به دنبال گسستن روابط انرژی میان روسیه و قدرتهای بزرگ اروپا مانند آلمان بوده است در حالی که مسکو از دوران اتحادیه جماهیر شوروی، یک تامین کننده مطمئن انرژی بوده است.

زاخارووا در حاشیه مجمع اقتصادی در ولادی‌وستوک به رویترز گفت: نفوذ واشنگتن غالب شده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا، روسیه را که عرضه گاز به مشتریان اروپایی را کاهش داده است، به اخاذی انرژی متهم کرده‌اند. روسیه اعلام کرد مشکلات فنی در ایستگاه کمپرسور وجود دارد که تحریمها مانع رفع آن، شده است.

بر اساس گزارش رویترز، کرملین می‌گوید غرب با اعمال شدیدترین تحریمها در تاریخ مدرن، بحران انرژی را ایجاد کرده است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آن را با اعلان جنگ اقتصادی برابر می‌داند.

در این بین، ترزا ریبرا، وزیر گذار زیست محیطی اسپانیا اعلام کرد وزیران انرژی اتحادیه اروپا ممکن است هفته جاری تصمیم بگیرند سقفی برای قیمت گاز طبیعی روسیه تعیین کنند. این یکی از گزینه‌هایی است که مقامات این بلوک در دیدار روز جمعه مورد بررسی قرار خواهند داد تا افزایش قیمتهای انرژی را محدود کنند. معرفی سقف قیمت برای کل اروپا ممکن است. با این حال، چنین سقف قیمتی در اسپانیا اجرا شده و ممکن است در کشورهای دیگر موثر باشد اما این احتمال وجود دارد که اجرای آن در کشورهای دیگر دشوار باشد.

ریبرا گفت: بحث درباره امکان یک اتصال خط لوله جدید که اسپانیا را به فرانسه متصل خواهد کرد، نباید تمام شود. پیش‌تر، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته بود این اتصال ضروری نیست.


منبع : ایسنا
 
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 33817
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *