۰

فرق ایران و لیبی | توییت

میز نفت - با افزایش دخیره نفت روی آب ایران، فروش نفت لیبی با افزایشی مهم همراه بوده است.
به گزارش میز نفت، شرکت ملی نفت لیبی (ان‌اوسی) به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید نفت خام این کشور اکنون به رقم یک میلیون و ۲۱۱ هزار بشکه در روز رسیده است.

اداره شرکت ملی نفت لیبی هم‌اکنون برعهده مدیرعامل جدیدی است که از سوی دولت وحدت ملی به این مقام منصوب شده است.

عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی، به‌تازگی فرهت بنگدارا را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی منصوب کرد، وی نیز پس از استقرار نیروهای مسلح وارد این شرکت شد.

بنگدارا در جریان بازدید از شهر بنغازی در شرق لیبی، با بزرگان قبیله به نمایندگی از گروه‌های دخیل در محاصره میدان‌ها و پایانه‌های صادراتی نفت این کشور نیز ملاقات کرد.

بنگدرا در زمان انتصابش (دوم تیرماه) اعلام کرده بود که تولید نفت خام لیبی به ۸۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است و از هدف‌گذاری برای رسیدن تولید به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز طی دو هفته خبر داده بود.

مصطفی صنع‌الله که از سال ۲۰۱۴ میلادی مدیرعامل شرکت ملی نفت لیبی بود، انتصاب بنگدارا را به رسمیت نشناخت و گفت دوره نخست‌وزیری دبیبه به پایان رسیده است و او اختیار برکناری وی را ندارد.

پارلمان مستقر در شرق لیبی که اختیار دبیبه را در دولت نمی‌پذیرد، بنگدارا را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت این کشور نیز قبول نداشته است و این موضوع احتمال بروز اختلاف در این شرکت را افزایش می‌دهد.

گروه‌های وابسته به حفتر که در این محاصره دخیل بودند، خواستار کناره‌گیری دبیبه به نفع فتحی بشاغه بودند؛ فردی که مجلس به‌عنوان نخست‌وزیر جایگزین وی کرد.

فرق ایران و لیبی - میز نفت
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۲۶
کد مطلب: 33829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *