اندونزی به دنبال واردات نفت روسیه

21 شهريور 1401 ساعت 10:50

میز نفت - رئیس جمهور اندونزی روز دوشنبه به فایننشال تایمز گفت: اندونزی در حال بررسی واردات نفت روسیه برای کاهش قیمت انرژی در بازار داخلی است.


به گزارش میز نفت ، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی روز دوشنبه به فایننشال تایمز گفت: اندونزی در حال بررسی واردات نفت روسیه برای کاهش قیمت انرژی در بازار داخلی است.

ویدودو در پاسخ به این سوال که آیا اندونزی نفت روسیه را خریداری خواهد کرد یا خیر، پاسخ مثبت داد و افزود: ما همیشه همه گزینه‌ها را زیر نظر داریم. البته اگر کشوری وجود دارد و قیمت بهتری می‌دهند، دولت وظیفه دارد منابع مختلفی را برای تامین نیازهای انرژی بیابد.

فایننشال تایمز می‌نویسد، اگر اندونزی به هند و چین بپیوندد، دو کشوری که به لطف تخفیف ارائه شده خرید نفت روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند، به روسیه کمک می‌کند تا بسیاری از ضررهای خود را از کاهش محموله‌ها به اروپا جبران کند.

به گفته مشاور ریستاد انرژی، از ماه مارس تا می، کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه واردات مخلوط اورال روسیه را 4.5 برابر افزایش دادند. صادرات نفت خام روسیه به اروپا در مدت مشابه از 2.04 میلیون بشکه در روز به 1.49 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

 ریستاد انرژی افزود: واردات نفت با مبدا روسیه توسط پالایشگاه های آسیایی (از جمله چین) معادل 503000 بشکه در روز از میانگین ژانویه تا فوریه 2022 که 1.14 میلیون بشکه در روز بود به میانگین مارس تا مه 1.517 میلیون بشکه در مارس تا می افزایش یافت.

بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که آسیا در ماه آوریل برای اولین بار از اروپا به عنوان بزرگترین خریدار نفت روسیه پیشی گرفت و تعدادی از کشورهای اروپایی به انرژی روسیه پشت کردند و این شکاف در ماه می افزایش یافت.


منبع : ایلنا
 


کد مطلب: 33867

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/33867/اندونزی-دنبال-واردات-نفت-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir