۰

انرژی عامل واردات چند میلیاردی آلمان از روسیه

میز نفت - آمار رسمی آلمان نشان داد ارزش واردات کالا از روسیه در ژوییه، به ۲.۹ میلیارد یورو (۲.۹۵ میلیارد دلار) رسید و افزایش هزینه‌های انرژی مانع کاهش تجارت با مسکو شد.
آلمان و روسیه | میز نفت
آلمان و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دفتر آمار فدرال آلمان اعلام کرد ارزش واردات آلمان از روسیه، در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، به میزان ۱۰.۲ درصد افزایش یافت. این افزایش، عمدتا ناشی از قیمت‌های بالاتر به خصوص در بخش انرژی بود که با کاهش عرضه گاز از سوی روسیه، هزینه انرژی برای کسب و کارها و مصرف کنندگان در آلمان را بالا برده است.

طبق آمار رسمی، آلمان در ژوییه نفت و گاز طبیعی به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار از روسیه وارد کرد که ۱.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال میلادی گذشته افزایش داشت.

آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، در مرکز بحران کمبود انرژی این منطقه قرار دارد زیرا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، میزان عرضه گاز طبیعی را به تلافی تحریمهای مربوط به جنگ در اوکراین، کاهش داده است.

ارزش واردات فرآورده‌های نفتی و کک روسی ۰.۵ میلیارد یورو بود که ۷۲.۵ درصد در مقایسه با ژوییه سال ۲۰۲۱ افزایش داشت و ارزش واردات زغال سنگ هم بیش از دو برابر افزایش داشت و به ۰.۳ میلیارد یورو رسید.

در حالی که ارزش واردات از روسیه افزایش یافت، آلمان موفق شد مجموع حجم واردات کالا از روسیه را در ژوییه به میزان ۴۵.۸ درصد کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، صادرات آلمان به روسیه از نظر ارزش، ۵۶.۸ درصد کاهش یافت زیرا آلمان صادرات به آمریکا و کشورهای همسایه شامل فرانسه و هلند را بالا برد.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 33871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *