۰

کرملین: مشتری برای گاز داریم

میز نفت - سخنگوی کاخ کرملین گفت: کاهش تقاضا برای گاز طبیعی روسیه در اتحادیه اروپا با تغییر مسیر عرضه به مناطقی که در سراسر جهان به سرعت در حال توسعه هستند، جبران خواهد شد.
دیمیتری پسکوف | میز نفت
دیمیتری پسکوف | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: کاهش تقاضا برای گاز طبیعی روسیه در اتحادیه اروپا با تغییر مسیر عرضه به مناطقی که در سراسر جهان به سرعت در حال توسعه هستند، جبران خواهد شد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت: «اروپا نه، تنها مصرف کننده گاز طبیعی است و نه، تنها قاره ای است که برای حفظ روند رشد سریع به گاز طبیعی نیاز دارد.»

«مناطقی هستند که بسیار سریع تر در حال توسعه هستند و برنامه های توسعه بسیار بلندپروازانه تری دارند. تقاضا برای گاز در این مناطق می تواند کمبود تقاضا در مسیر اروپا را جبران کند.»

بحران انرژی اروپا در اوایل ماه جولای به علت اختلال در عرضه گاز از سوی روسیه عمیق تر شد. شرکت گازپروم روسیه به علت چالش های فنی مربوط به تعمیر و نگهداری توربین های خط لوله گاز نورد استریم یک مجبور شد تا ارسال گاز به اروپا را کاهش دهد.

مسکو می گوید، این مشکلات به علت تحریم های غرب علیه روسیه که از تعمیرات مناسب تجهیزات و ارسال قطعات می شود، به وجود آمده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که 84 درصد تاسیسات ذخیره سازی گاز اتحادیه اروپا پر شده است؛ سطحی که از هدف این اتحادیه برای پیش از زمستان بیشتر است.

با این حال، تحلیلگران هشدار دادند که هنوز نیاز است مصرف گاز در فصل زمستان پیش رو به منظور جلوگیری از خالی شدن تاسیسات ذخیره سازی کاهش یابد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر توافق کرده اند تا مصرف گاز را در این زمستان کاهش دهند.


منبع : فارس
 
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 33888
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *