۰

پیش بینی بانک آمریکایی از نفت 100 دلاری

میز نفت - دومین بانک بزرگ آمریکا پیش بینی کرده طی سال آینده شاهد افزایش تقاضای نفت در آسیا خواهیم بود و همین مسئله به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و متعاقبا قیمت بنزین در آمریکا منجر می شود.
بانک آمریکا | میز نفت
بانک آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ماه ژوئن بود که قیمت هر گالن بنزین در آمریکا از 5 دلار عبور کرد اما حالا به زیر 4 دلار رسیده است. البته این رقم هنوز نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد بالاتر است و این درحالی است که دولت بایدن تلاش‌های زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پایین آوردن قیمت بنزین انجام داده است. با این حال بانک آمریکا به عنوان دومین بانک بزرگ این کشور هشدار داده که قیمت‌ها برای سال آینده افزایش خواهد یافت.

کارشناسان این بانک می‌گویند تا پایان امسال قیمت نفت از صد دلار در هر بشکه عبور خواهد کرد و در سال 2023 هم بالای صد دلار باقی می‌ماند و همین مسئله شرایط سخت‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رانندگان در پمپ بنزین‌ها ایجاد خواهد کرد.

طی ماه جاری قیمت نفت برنت حتی تا 88 دلار هم پایین آمده است؛ اما در معاملات امروز هر بشکه نفت برنت بیش از 91 دلار دست به دست شده است.

فرانسیسکو بلانچ، رئیس تیم کارشناسان بانک آمریکا می‌گوید: ما انتظار کاهش زیاد قیمت نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداریم. تورم گسترده در آمریکا و دیگر نقاط جهان احتمالا به افزایش قیمت نفت منجر خواهد شد. از سوی دیگر سیگنال‌های اوپک و دولت آمریکا طی دو هفته گذشته هم مزید بر علت بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی هستند.

این ادعای بانک آمریکا بر این مبنا است که تقاضای نفت در آسیا به خاطر اعمال قرنطینه‌های کرونایی و گرمای هوا در چین که به خاموشی کارخانه‌ها منجر شده پایین آمده است، اما برای سال آینده شاهد رشد تقاضای نفت در آسیا خواهیم بود و این مسئله قیمت نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با خود بالا خواهد کشید.

آژانس بین‌المللی انرژی گفته که تقاضای نفت در چین برای نخستین بار در 20 سال گذشته در سال 2022 کاهش 2.7 درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت خواهد رساند.



منبع : فارس
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 33907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *