۰

وضع تحریم‌های ثانویه علیه نفت روسیه

میز نفت - سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه به دولت بایدن پیشنهاد کردند از تحریم‌های ثانویه علیه بانک‌های بین‌المللی برای تحکیم طرح سقف قیمت برای نفت روسیه استفاده کند.
تحریم روسیه | میز نفت
تحریم روسیه | میز نفت
به گزارش ایسنا، کریس ون هولن، سناتور دموکرات و پت تومی، سناتور جمهوریخواه چارچوبی را برای قانونی به منظور اعمال تحریم‌های ثانویه اعلام کردند که موسسات مالی مشارکت کننده در فاینانس، بیمه، بیمه اتکایی و واسطه‌گری برای نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه که بالاتر از یک قیمت مشخص فروخته شوند را هدف خواهد گرفت.

هر دو سناتور عضو کمیته بانکی سنا هستند که بر سیاست تحریم‌ها نظارت می‌کنند.

آنها اعلام کردند امکان هدف گرفتن بانک‌ها با تحریم، فرار روسیه از سقف قیمت از طریق قرارداد با کشورهایی که رسما در طرح گروه هفت مشارکت نمی‌کنند را دشوار می‌کند.

دولت بایدن به دلیل نگرانی نسبت به پیامدهای تحریم‌های ثانویه بر روابط آمریکا با واردکنندگان بزرگ نفت روسیه مانند چین و هند، تمایلی به این اقدام نداشته است.

الیزابت رزنبرگ، معاون امور فاینانس تروریست و جرایم مالی وزیر خزانه‌داری آمریکا در این جلسه با سناتورهای آمریکایی اظهار کرد: سقف قیمت، ابزار قدرتمندی برای ضربه زدن به روسیه و تثبیت قیمت‌های انرژی است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است هر کسی اسناد را دستکاری کرده یا به عبارتی مبدا نفت را پنهان کند، تحت قانون داخلی حوزه‌های قضایی اجرا کننده سقف قیمت، با پیامدهایی روبرو خواهد شد.

کشورهای صنعتی گروه هفت، برنامه سقف قیمت برای نفت روسیه را با هدف محدود کردن درآمدهای صادراتی مسکو، ماه میلادی جاری اعلام کردند. چندین کشور واردات نفت و سوخت روسیه را ممنوع کرده‌اند، اما مسکو موفق شده است با افزایش فروش به مشتریان آسیایی، درآمد خود را افزایش دهد.

در این جلسه، کریستن سین‌ما، سناتور جمهوریخواه از رزنبرگ پرسید واشنگتن چه اقدامی می‌تواند در خصوص مخلوط شدن نفت روسیه با نفت تولیدکنندگان دیگر برای دور زدن تحریم‌ها انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، رزنبرگ خاطرنشان کرد که وزارت خزانه‌داری طی هفته‌های آینده، در خصوص این موضوع، دستورالعملی را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 33912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *