۰

ممنوعیت حفاری گاز شیل در انگلیس لغو شد

میز نفت - انگلیس با هدف تقویت امنیت انرژی، ممنوعیت استخراج گاز شیل در این کشور که از سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود را رسما لغو کرد.
گاز شیل در انگلیس | میز نفت
گاز شیل در انگلیس | میز نفت
به گزارش ایسنا ، قیمتهای انرژی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، در اروپا افزایش پیدا کردند و انگلیس ناچار شده است یارانه هایی برای قبوض گاز و برق مصرف کنندگان و کسب و کارها اختصاص دهد که پیش بینی شده است بیش از ۱۰۰ میلیارد پوند (۱۱۳ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس، اوایل ماه میلادی جاری گفته بود فرکینگ که استخراج گاز شیل از سنگها با شکافتن آنهاست، در صورت لزوم مجاز خواهد شد.

جیکاب ریس ماگ، وزیر کسب و کار و انرژی انگلیس اعلام کرد: همه منابع انرژی برای افزایش تولید داخلی، باید اکتشاف شوند. بنابراین ما ممنوعیت فرکینگ برای بهره برداری از منابع احتمالی گاز را لغو کردیم.

فرکینگ با مخالفت گروههای زیست محیطی و بعضی از جوامع محلی روبرو بود و پس از این که رگولاتور صنعت انرژی انگلیس اعلام کرد امکان پیش بینی شدت زلزله ای که ممکن است ایجاد کند، وجود ندارد ممنوع شده بود. اما اکنون ریس ماگ می گوید این شیوه امن است و محدودیتها در خصوص فعالیت لرزه ای باید مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد تا این شیوه استخراج به شکل کارآمد و موثری انجام شود.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان می گویند ازسرگیری فعالیت صنعت گاز شیل، تاثیری بر قیمتهای انرژی در زمستان امسال نخواهد داشت و با توجه به این که سالها طول می کشد تا یک صنعت توسعه پیدا کند، معلوم نیست آیا میزان قابل توجهی گاز استخراج خواهد شد یا خیر.


منبع : ایسنا
 
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 33932
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *