۰

اتهام زنی روسیه و غرب علیه یکدیگر

میز نفت - کشورهای اروپایی همزمان با شناسایی چهارمین محل نشت در خط لوله انتقال گاز «نوراستریم» از عزم خود برای افزایش تدابیر امنیتی در راستای محافظت از تاسیسات نفت و گاز سخن گفتند.
نورد استریم 1 | میز نفت
نورد استریم 1 | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از یورو نیوز؛اتحادیه اروپا، آمریکا و ناتو احتمال داده‌اند که آسیب وارده به خط لوله «نورداستریم» اقدامی عمدی باشد. این در حالی است که گارد ساحلی سوئد اعلام کرد که چهارمین محل نشت در این خط لوله را شناسایی کرده است. 

خط لوله «نورداستریم» گاز صادراتی روسیه را به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از زیر آب‌های دریای بالتیک عبور می‌کند. برخی گزارش‌ها حاکی است که پیش از شناسایی محل نشت از «نورداستریم» چند انفجار در دریای بالتیک به ثبت رسیده بود. 

روسیه و کشورهای غربی همزمان با افزایش تنش‌ها بین دو طرف بر سر جنگ اوکراین یکدیگر را مسئول آسیب به «نورداستریم» معرفی می‌کنند. مسکو در واکنش به شناسایی محل نشت از «نورداستریم» به طور مستقیم آمریکا را به خرابکاری متهم کرد. در مقابل سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده با رد این اتهام از «پخش اخبار جعلی» از سوی روسیه سخن گفت. 

محل آسیب به خط لوله «نورداستریم» در نزدیکی آب‌های سرزمینی دانمارک و سوئد است. به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «همه اطلاعات موجود» حاکی از این است که آسیب به «نورداستریم» در دریای بالتیک نتیجه «اقدامی عمدی» است. لهستان به طور مستقیم از روسیه به عنوان مسئول احتمالی خرابکاری در خط لوله «نورداستریم» یاد کرده است.

ورشو اعلام کرده است که خرابکاری در «نورداستریم» می‌تواند بخشی از برنامه روسیه برای اعمال فشار بر کشورهای اروپایی به خاطر حمایت آنها از اوکراین باشد.
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب: 33952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *