۰

درآمد نفتی عراق افزایش یافت

میز نفت - منابع نفتی عراق از اتمام حفاری 45 چاه نفت طی سال جاری میلادی در این کشور خبر دادند. در همین حال درآمد عراق از صادرات نفت طی یک ماه گذشته به 9 میلیارد دلار رسید.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت حفاری عراق از اتمام عملیات حفاری و احیای ۴۵ حلقه چاه نفت طی سال جاری خبر داد.«باسم عبدالکریم» مدیر عامل شرکت حفاری عراق در بیانیه‌ای گفت: کادر فنی و مهندسی این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری حفاری و احیای ۴۵ حلقه چاه نفت را به نفع شرکت‌های استخراج ملی و شرکت‌های بین‌المللی فعال به پایان رساندند.

وی افزود: این شرکت در حال پیشرفت است تا حوزه کاری خود را در زمینه حفاری و احیای چاه‌های نفت گسترش دهد.عبدالکریم تاکید کرد: این شرکت در حال انعقاد تعدادی قرارداد جدید برای حفاری و احیای چاه‌های نفت در میدان نفتی الرمیله به نفع شرکت  BP (بریتیش پترولیوم شرکت نفت و گاز بریتانیایی چندملیتی) و میدان نهر بن عمر به نفع شرکت نفت بصره و میدان شرق بغداد به نفع شرکت نفت مرکزی علاوه بر اینکه اجرای قراردادهای جاری با شرکت‌های داخلی و بین المللی هم ادامه دارد.

وی افزود: شرکت حفاری عراق دارای ۴۳ دکل حفاری و احیاء است که شامل ۳۰ دستگاه مدرن است که کار آنها در میادین نفتی عراق از شمال به جنوب توزیع می‌شود.
وزارت نفت  عراق درآمدهای نفتی سپتامبر (شهریور ماه گذشته) این کشور را حدود نه میلیارد دلار اعلام کرد.

آمار این وزارتخانه حاکی از آن است بر اساس آمار اولیه منتشر شده از سوی شرکت بازاریابی نفت عراق «SOMO»، کل میزان صادرات نفت خام در ماه سپتامبر به ۹۸ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۱۵۳ بشکه با درآمد ۸.۷۷۳ میلیارد دلار رسید.

این آمار حاکی از آن است که مجموع صادرات نفت خام در ماه سپتامبر از میادین نفتی در مرکز و جنوب عراق بالغ بر ۹۶ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۴۲۱ بشکه بوده است در حالی که از میادین کرکوک از طریق بندر جیهان میزان صادرات به دو میلیون و ۱۶۹ هزار و۱۸۰ بشکه بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین مقادیر روزانه سه میلیون و ۲۹۲هزار بشکه در روز بوده است، گفت: میانگین قیمت هر بشکه بیش از ۸۸.۸۳ دلار بوده است.



منبع : فارس
 
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 33978
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *