۰

توقف صادرات گاز روسیه به ایتالیا

میز نفت - شرکت اِنی در بیانیه‌ای اعلام کرد که گازپروم روسیه به این شرکت ایتالیایی اطلاع داده است که به دلیل "عدم امکان انتقال گاز" از طریق اتریش، نمی تواند روز شنبه به این کشور گازرسانی انجام دهد.
روسیه و ایتالیا | میز نفت
روسیه و ایتالیا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت اِنی در بیانیه‌ای اعلام کرد که گازپروم روسیه به این شرکت ایتالیایی اطلاع داده است که به دلیل "عدم امکان انتقال گاز" از طریق اتریش، نمی تواند روز شنبه به این کشور گازرسانی انجام دهد.

بر اساس بیانیه شرکت اِنی، گازپروم اعلام کرد که قادر به تایید حجم گاز درخواستی برای این روز نیست و تأکید کرد که امکان تامین گاز از طریق اتریش وجود ندارد. بنابراین، حجم گاز تحویلی روسیه به اِنی از طریق نقطه ورودی تارویسیو در روز شنبه به صفر خواهد رسید.

انی همچنین تأکید کرد که "در صورت وصل شدن مجدد منابع" اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد کرد.
بر اساس بیانیه گازپروم در کانال تلگرامی این شرکت، انتقال گاز از طریق خاک اتریش به دلیل امتناع اپراتور اتریشی از تایید جایگزین‌های ترانزیت به دلیل تغییرات مقرراتی که در اواخر سپتامبر در اتریش اعمال شد، متوقف شده است.

 این شرکت اعلام کرد: گازپروم در حال تلاش به منظور پیدا کردن راه حلی برای این مشکل به همراه خریداران ایتالیایی است.

اپراتور شبکه گاز کانکت اتریش تاکنون هیچ اظهارنظری در مورد این وضعیت ارائه نکرده است.

بر اساس این گزارش، ایتالیا گاز روسیه را از طریق یک خط ترانزیت باقی مانده از اوکراین وارد می کند.

این گاز پس از عبور از اتریش به ایتالیا وارد می‌شود. سایر کشورهای اروپایی که گاز روسیه را از طریق اوکراین دریافت می کنند عبارتند از اسلواکی، مولداوی، رومانی و جمهوری چک.

پیش از این، وب سایت اپراتور ترانزیت گاز اوکراین گزارش داده بود که انتظار می رود میزان انتقال گاز از طریق خاک اوکراین تا اول اکتبر به حدود 41.6 میلیون متر مکعب برسد.

از فوریه، سهم گاز روسیه در واردات ایتالیا از 40 درصد به حدود 18 درصد کاهش یافته است و مقامات این کشور می گویند که می توانند با استفاده از منابع سوخت جایگزین، با کمبود مورد انتظار در زمستان مقابله کنند.

این کشور یک طرح صرفه جویی در مصرف انرژی را برای کاهش مصرف گاز اتخاذ کرده است.


منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 33982
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *