۰

خبر نواک از خط لوله نورد استریم

میز نفت - معاون نخست‌وزیر روسیه گفت از نظر فنی می‌توان جریان گاز از خط لوله نورد استریم را دوباره برقرار کرد، اما نیاز به زمان و منابع مالی مناسب دارد
الکساندر نواک | میز نفت
الکساندر نواک | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت ازسرگیری جریان گاز از خط لوله نورد استریم از نظر فنی امکان‌پذیر است.

هفته گذشته 4 نشتی در خط لوله‌های نورد استریم 1 و 2 در بستر دریای بالتیک در نزدیکی دانمارک و سوئد شناسایی شد که باعث کاهش شدید فشار گاز از این خط لوله‌ها شده بود.

نواک گفت:« چنین وقایعی هرگز اتفاق نیفتاده است. از نظر فنی می‌توان زیرساخت‌های این خط لوله را به کار انداخت، اما نیاز به زمان و منابع مالی مناسب دارد».

وزارت انرژی دانمارک در روز یکشنبه اعلام کرد فشار مناسب گاز در خط لوله نورد استریم 1 برقرار شده‌است. این خط لوله زمانی بزرگ‌ترین مسیر عرضه گاز روسیه به اروپا بود. هیچ جریان گازی از خط لوله نورد استریم 2 وجود ندارد. علی‌رغم این‌که این خط لوله هرگز به مرحله عملیاتی نرسید، اما مقداری گاز در آن وجود داشت.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا عقیده دارند مشکلات به‌وجودآمده برای خط لوله نورد استریم 1 خراب‌کاری بوده‌است، اما هیچکس را مسئول آن اعلام نکرده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آمریکا و متحدانش را مقصر این اتفاق می‌داند، اما کاخ‌سفید این ادعا را رد کرده‌است.

نوواک گفت آمریکا، اوکراین و لهستان مخالف خط لوله‌های نورد استریم هستند. وی اضافه کرد این کشورها از قطع جریان گاز در این خط لوله‌ها سود می‌برند.

خط لوله نورد استریم 1 قبلاً بسته‌شده بود، اما حالا با توجه به این خراب‌کاری‌ها به‌آسانی قابل راه‌اندازی نیست. خط لوله نورد استریم 2 که در سپتامبر 2021 تکمیل شد، هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده‌است.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 33985
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *