۰

ایران، نفت ما را سوآپ می کند!

میز نفت - معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که مسکو و تهران ممکن است در مورد سوآپ عرضه ۵ میلیون تن نفت و ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز که تا پایان سال تکمیل شود، توافق کنند.
الکساندر نواک | میز نفت
الکساندر نواک | میز نفت
به گزارش میز نفت،  الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مسکو و تهران ممکن است در مورد سوآپ عرضه 5 میلیون تن نفت و 10 میلیارد متر مکعب گاز که تا پایان سال تکمیل شود، توافق کنند.

وی افزود که دو کشور در حال حاضر در حال بررسی مسیرها و تمهیدات فنی برای تبادل کالا هستند.نواک با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز این دو کشور بر روی مسائل حمل و نقل، لجستیک و قیمت است، تصریح کرد: در مرحله اول حدود 5 میلیون تن (نفت) در سال و 10 میلیارد متر مکعب گاز (سوآپ) خواهد شد.

معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه اقتصاددانان ابتدا باید قراردادهای تجاری را با جزئیات انجام دهند، گفت: کار در حال انجام است.

در ماه می، نواک اعلام کرده بود که مسکو و تهران در حال مذاکره بر سر عرضه منابع انرژی به شمال ایران هستند و در مورد مسیرهای احتمالی از جمله حمل و نقل دریایی، ریلی و خط لوله گفتگو کرده‌اند.

در ماه ژوئیه، شرکت بزرگ انرژی دولتی روسیه موسوم به گازپروم و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) قراردادی را برای همکاری در زمینه توسعه دو میدان گازی و شش میدان نفتی در ایران امضا کردند.

این سند همچنین عملیات مبادله با گاز طبیعی و فرآورده های نفتی، اجرای پروژه های LNG و ساخت خطوط لوله گاز صادراتی را پوشش می دهد.
احمد اسدزاده، معاون وزیر نفت ایران روز پنجشنبه به ریانووستی گفت که کشورش انتظار دارد ظرف نیم سال آینده چندین قرارداد با روسیه در بخش نفت و گاز امضا کند.

 
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 33999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *