۰

نفت گران برای خریداران آمریکایی

میز نفت - شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت تمام درجات نفتی خود برای فروش به خریداران آمریکایی را ۲۰سنت در هر بشکه بالا برده‌ ولی قیمت فروش نفت به اروپا را کاهش داده و قیمت نفت برای خریداران آسیایی را ثابت نگه داشته است.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، عربستان قیمت فروش نفت خود برای بازار آمریکا را دوباره افزایش داد، درحالی که قیمت نفت برای خریداران اروپایی را پایین آورده و قیمت نفت برای فروش در آسیا را تغییری نداده است.

شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت نفت خام سبک عرب به بازار آسیا را روی 85.5 دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص تعیین‌شده ثابت نگه‌داشته است. تحلیلگران انتظار داشتند قیمت فروش نفت عربستان به بازار آسیا به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار فروش نفت این کشور 40 سنت در هر بشکه افزایش یابد.

از طرف دیگر، عربستان قیمت تمام درجات نفتی خود برای فروش به خریداران آمریکایی را 20 سنت در هر بشکه بالا برده است. قیمت نفت عربستان به بازار اروپا و مدیترانه کاهش یافته است. درحالی که قیمت فروش نفت سبک عرب به آسیا تغییری نداشته اما قیمت نفت خام متوسط و سنگین این کشور 25 سنت بالا رفته است.

شرکت آرامکوی عربستان در ماه گذشته میلادی هم قیمت فروش نفت خود به اروپا را پایین آورده و قیمت فروش به آمریکا را افزایش داده بود.

آخرین تغییرات فروش نفت عربستان پس از اجلاس اوپک‌پلاس در روز چهارشنبه و تصمیم این ائتلاف برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید صورت گرفت که حدود 2 درصد از عرضه جهانی نفت را تشکیل می‌دهد.

این کاهش تولید یک شکست برای رییس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود چون عربستان را برای افزایش تولید جهت پایین آوردن قیمت سوخت تحت فشار گذاشته بود.

کاخ سفید در روز چهارشنبه ائتلاف اوپک‌پلاس را به همراهی با روسیه متهم کرد، چون این کاهش تولید زمانی صورت گرفته است که حفظ عرضه جهانی انرژی اهمیت بالایی دارد.

تحلیلگران بر فضای سیاسی اقدامات اوپک تأکید دارند چون تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه در ماه آینده میلادی اجرایی می‌شود و احتمالاً تعیین سطح قیمت برای نفت خام این کشور هم تصویب خواهد شد.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 34005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *