۰

نظر وزیر خزانه داری آمریکا درباره تصمیم اوپک

میز نفت -وزیر خزانه داری آمریکا ‌گفت: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت برای اقتصاد جهانی به خصوص بازارهای نوظهور، نابخردانه و بی‌فایده بود.
جانت یلن | میز نفت
جانت یلن | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جانت یلن، در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز گفت: ما بسیار نگران کشورهای در حال توسعه و مشکلاتی هستیم که با آنها مواجهند.

وی همچنین از متحدان آمریکا به دلیل تعلل در ارسال کمک مالی به اوکراین انتقاد کرد و با اشاره به قول بعضی از کشورها برای فراهم کردن کمک مالی، گفت: روند ارسال پول به اوکراین، بسیار کند است.

کاخ سفید پس از اعلام تصمیم اوپک پلاس برای انجام بزرگترین کاهش تولید از سال ۲۰۲۰، با عصبانیت واکنش نشان داد و این تصمیم را کوته‌بینانه توصیف کرد.

تحلیلگران انرژی بر این باورند که کاهش عمیق تولید ممکن است پیامد منفی برای عربستان سعودی داشته باشد به خصوص که بایدن اعلام کرد کنگره به زودی برای مهار نفوذ اوپک روی قیمت‌های انرژی، اقدام خواهد کرد. قانونگذاران در کنگره با استناد به قیمت‌های بالاتر بنزین و نفت، به دنبال تصویب قانونی هستند که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد از اعضای اوپک برای دستکاری بازار انرژی، شکایت کند.

وزیران نفت اوپک و متحدانشان که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در نخستین دیدار حضوری از سال ۲۰۲۰، برای پشتیبانی از بهبود قیمت نفت، با کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز از نوامبر، موافقت کردند.

بر اساس گزارش رویترز، این بزرگترین کاهش تولید اوپک پلاس از سال ۲۰۲۰ برای تثبیت قیمت‌های نفت است. با این حال، چنین اقدامی، تاثیر کمتری روی عرضه جهانی خواهد داشت زیرا هم اکنون اعضای متعدد اوپک پلاس، پایین‌تر از سهمیه تعیین شده، نفت تولید می کنند و از این رو بدون نیاز به کاهش تولید، به محدودیت تولید جدید پایبند خواهند بود. کاهش بزرگ تولید اوپک پلاس ممکن است شوک دیگری بر اقتصاد جهانی وارد کند که در حال حاضر با تورم ناشی از هزینه‌های بالای انرژی، دست به گریبان است.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 34020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *