۰

ناتوانی آلمان برای اجتناب از کمبود انرژی

lمیز نفت - آلمان در شرایطی که میزان مصرف گاز طبیعی بسیار بالا مانده است، وارد زمستان سخت می‌شود و ممکن است در ماه‌های آینده نتواند از بروز وضعیت اضطراری انرژی، اجتناب کند.
آلمان | میز نفت
آلمان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کلوس مولر، مدیر آژانس شبکه آلمان گفت: مصرف گاز هفته گذشته افزایش خیلی زیادی داشت.

با آسیب دیدگی خطوط لوله گازی نورد استریم در دریای بالتیک و کاهش کلی جریان گاز از روسیه به آلمان در بحبوحه ادامه جنگ اوکراین، هر چند دمای هوا در نیمه دوم ماه، پنج درجه سردتر خواهد شد اما مصرف کنندگان خانگی و کسب و کارهای آلمانی باید صرفه جویی در مصرف انرژی را بیش از همیشه افزایش دهند.

ناکامی در کاهش مصرف گاز طبیعی، ریسک مصرف سریع‌تر ذخایر گازی را افزایش داده و ممکن است باعث تداوم افزایش قیمت گاز طبیعی شود. مصرف گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری هفته گذشته ۱۰ درصد بالاتر از میانگین مصرف در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بود.

مولر گفت: ما بدون صرفه جویی ۲۰ درصدی در بخشهای خصوصی، تجاری و صنعتی، به سختی قادر خواهیم بود از وضعیت اضطراری در زمستان اجتناب کنیم. اگر مصرف گاز را به میزان قابل توجهی کاهش ندهیم، وضعیت بسیار حاد خواهد شد.

با این حال، اخبار خوبی وجود دارد. گاز طبیعی همچنان به مخازن تزریق می‌شود. سطح کلی ذخیره سازی گاز در آلمان تا ششم اکتبر، به حدود ۹۲.۷۵ درصد رسید که بسیار بالاتر از اهداف دولت برای این وقت از سال بود. اما اوضاع چندان خوش‌بینانه نیست. فلورنس رابیه، مدیرکل مرکز پیش بینی‌های هواشناسی اروپا (ECMWF) به فایننشیال تایمز گفت: دمای هوا در نوامبر و دسامبر سردتر شده و باد و بارندگی کمتری وجود خواهد داشت که تولید نیروی تجدیدپذیر را کاهش می‌دهد.

برای آلمانی‌ها، بهتر است نیروگاههای زغال سوز و سوخت فسیلی را راه اندازی کنند و تولید نیروی هسته‌ای را برای جلوگیری از قطعی گسترده برق در ساعات اوج مصرف، افزایش دهند. برای مصرف کنندگان خانگی، ارزان‌ترین راه برای فرار از ابرتورم انرژی، سوزاندن هیزم است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، رگولاتور برق انگلیس هفته گذشته از این واقعیت پرده برداشت که ریسک قابل توجه کمبود گاز طبیعی در زمستان امسال و قطعی برق وجود دارد.


منبع : ایسنا
 
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 34022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *