۰

وال‌استریت ژورنال: چین برنده تحریم‌های روسیه

میز نفت - روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که چین به دلیل تقاضای داخلی کمتر، گاز طبیعی مایع (LNG) خریداری شده از آمریکا را به کشورهای اروپایی که با بحران انرژی مواجه هستند، می‌فروشد و سودهای کلانی به دست می‌آورد.
تحریم روسیه | میز نفت
تحریم روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که چین به دلیل تقاضای داخلی کمتر، گاز طبیعی مایع (LNG) خریداری شده از آمریکا را به کشورهای اروپایی که با بحران انرژی مواجه هستند، می‌فروشد و سودهای کلانی به دست می‌آورد.

بر اساس این گزارش، چین که زمانی بزرگترین واردکننده LNG بود، اکنون در مقیاس بزرگ صادرات این محصول را در دست دارد.

از آنجایی که تقاضای داخلی چین برای انرژی در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، این کشور شروع به فروش مجدد LNG مازاد به بازار جهانی کرده است و اروپا، ژاپن و کره جنوبی در میان خریداران اصلی این کشور قرار دارند.

شرکت‌های انرژی چین با بهره‌گیری از خریدهای کم‌هزینه تحت قراردادهای بلندمدت، گاز ال‌ان‌جی آمریکا را به اروپا می‌فروشند و "صدها میلیون دلار برای هر محموله" به دست می‌آورند.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که تعداد کشتی‌های LNG آمریکا که از ژانویه تا اوت در چین پهلو گرفته‌اند، از 133 فروند ثبت شده در یک دوره سال گذشته به تنها 19 فروند در مدت مشابه امسال کاهش یافته است.

وال استریت ژورنال با استناد به داده های حمل و نقل نوشت: نه تنها گاز آمریکا توسط پکن فروخته می شود، امسال چین نیز تقریباً 30 درصد گاز بیشتر از روسیه وارد کرده که با تخفیف قابل توجهی صورت گرفته است.

واردات ال‌ان‌جی چین از روسیه در ماه اوت به بالاترین حد خود در حداقل دو سال گذشته رسید.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در ماه سپتامبر، مسئولان پروژه صادرات ال ان جی ساخالین-2 در خاور دور روسیه، چندین محموله را برای تحویل تا ماه دسامبر به چین فروختند که تقریباً نصف قیمت لحظه‌ای فعلی است.

از آنجایی که عرضه گاز از روسیه به اروپا از 40 درصد به 9 درصد کاهش یافته، واردات سوخت فوق سرد به اتحادیه اروپا نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است، علیرغم اینکه بسیار گرانتر از تحویل گاز از طریق خط لوله است.


منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 34023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *