۰

کمبود شدید بنزین در فرانسه

میز نفت - وزارت انرژی فرانسه اعلام کرد: به علت اعتصاب در دو پالایشگاه بزرگ این کشور، بیش از یک پنجم جایگاه‌های بنزین فرانسه در روز شنبه با مشکل عرضه دست و پنجه نرم می‌کردند.
بنزین در فرانسه | میز نفت
بنزین در فرانسه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزارت انرژی فرانسه اعلام کرد، بیش از یک پنجم جایگا‌ه‌های بنزین فرانسه در روز شنبه با مشکل عرضه دست و پنجه نرم می‌کردند.

اعتصاب در پالایشگاه‌های تحت کنترل «توتال انرژیز» و «اکسون موبیل» همچنان به اعصاب رانندگان فشار وارد می‌کند.

اگنس پانیر روناچر، وزیر انرژی فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: ‌دولت همه تلاش خود را می‌کند تا هر چه سریع‌تر وضعیت را به حالت عادی بازگرداند.‌

این وزارت خانه اعلام کرد: 20.7 درصد جایگاه های بنزین در روز شنبه حداقل برای عرضه یک محصول با مشکل مواجه شده است که این رقم برای قبل از آن 19 درصد بود.

وزیر انرژی فرانسه در اظهاراتی در مورد اعتصاب کارگران و کارفرمایان با تکرار سخنان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در روز جمعه، افزود: باید هر چه سریع‌تر راه‌ حلی برای این درگیری پیدا شود.

اعتصاب اعضای اتحادیه کارگری CGT در «توتال انرژیز» - بیشتر بر سر موضوع پرداخت حقوق - در عملکرد دو پالایشگاه و دو تأسیسات ذخیره سازی اختلال ایجاد کرده است، در حالی که دو پالایشگاه «اکسون موبیل» از 20 سپتامبر با مشکلات مشابهی مواجه شده اند.

کریستوف بچو، وزیر محیط زیست، پیش از این به رادیو «فرانس‌اینفو» گفته بود، دولت بنزین را برای رانندگان سهمیه بندی نمی‌کند یا استفاده از جایگاه‌های بنزین را در واکنش به مشکلات عرضه ناشی از اعتصاب ها محدود نمی‌کند.

بچو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت تدابیری برای ممنوعیت پر‌کردن گالن های بنزین در برخی از مکان‌ها خواهند اندیشید، گفت: «هنوز به این نقطه نرسیده ایم.»

بر اساس اعلام مصرف کنندگان، بخش زیادی از جایگاه‌های بنزین در اطراف پاریس از سرویس خارج شده اند.

جین گالیبرت، معامله گر املاک گفت: «حداقل یک ساعت و نیم تا دو ساعت باید در صف بنزین وقت گذاشت.»

بر اساس برآورد رویترز، این اعتصاب ها، کل تولید پالایشگاه های فرانسه را بیش از 60 درصد کاهش داده است.



منبع : فارس
 
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 34025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *