۰
۱

مهاجرت نفتی‌ها به ازبکستان

میز نفت - به تازگی شاهد این بوده‌ایم که برخی از کارشناسان زبده در صنایع نفت و نیرو کشور، با حقوق ماهانه 3 هزار دلار در کشور ازبکستان، حاضر به مهاجرت و کوچ از وطن شده‌اند.
مهاجرت کارکنان نفت | میز نفت
مهاجرت کارکنان نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، فروزان عبدالهی، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و ساخت صنایع نفت و نیرو گفت: کوچ نیروهای ماهر از شرکت‌های مهندسی و ساخت در حوزه نفت و انرژی ایران به گونه‌ای تشدید شده که حتی بسیاری از متخصصان این حوزه با حقوق و دستمزد بسیار پایین، جذب شرکت‌های نفتی در کشورهای همسایه می‌شوند.

وی در این‌باره افزود: به تازگی شاهد این بوده‌ایم که برخی از کارشناسان زبده در صنایع نفت و نیرو کشور، با حقوق ماهانه 3 هزار دلار در کشور ازبکستان، حاضر به مهاجرت و کوچ از وطن شده‌اند.


🔺عبدالهی که در جلسه اخیر کمیسیون انرژی اتاق تهران، سخن می‌گفت، یکی از دلایل اصلی سیر مهاجرت نیروهای فنی و متخصص صنایع نفت و انرژی کشور را بی‌توجهی دولت تقویت شرکت‌های مهندسی و ساخت در این بخش، عنوان کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ EPC در بخش‌خصوصی، طی سال‌های اخیر هیچ‌گاه از سوی ارگان‌های دولتی که صاحبان پروژه‌های نفت و گاز در کشور هستند، به کار دعوت نشدند و شرکت‌های خصولتی و عمومی جای آنها را گرفته‌اند و به این ترتیب، شرکت‌های خصوصی بخش عمده‌ای از توان مالی و فنی خود را در پی این بی‌توجهی‌ها، از دست داده‌اند و مهندسان و نیروهای متخصص این شرکت‌ها نیز خروج از کشور و مهاجرت به دیگر کشورها برای کسب درآمد بهتر را به ماندن در کشور، ترجیح داده‌اند.
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 34050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کارگر ان اویک در عسلویه
Iran, Islamic Republic of
با سلام میدونم ارتباطی به این مطلبتان ندارد ولی لطفا خواهشا التماسا تو این ماه عزیز یه فکری به حال شرکت اویک کنید این کشتی به گل نشسته نمیدونم از وزیر بخواهیم از اقای خجسته مهر یا کسی دیگر والا نه مدیر عامل نه مدیران دیگر بدرد اویک نمیخورند لطفا به داد کارگران اویک برسید