۰

تهدید نرم آمریکا علیه ریاص

میز نفت - وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت جو بایدن در حال بررسی تبعات اقدام عربستان سعودی در اوپک پلاس بر روابط میان واشنگتن – ریاض است.
تهدید نرم آمریکا
تهدید نرم آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی، افزود:  سعودی‌ها می‌دانستند که کاهش تولید نفت، منافع روسیه را تقویت خواهد کرد و بطور بالقوه تاثیر تحریم‌های ما را کاهش می‌دهد.

این مقام ارشد دولت بایدن گفت: سعودی‌ها زمینه لازم برای کاهش تولید نفت را فراهم نکرده‌اند و اکنون زمان خارج کردن نفت از بازار نیست.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال افزود: ما منافع مشترک متعددی با عربستان سعودی داریم و سیاست ما باید منعکس کننده این منافع باشد.

گروه اوپک پلاس روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که تولید نفت خود را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد و این اقدام که بزرگترین کاهش از زمان همه گیری کرونا محسوب می‌شود؛ با واکنش تند مقام‌های آمریکایی مواجه شد که نگران افزایش قیمت بنزین در کشور خود هستند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این اقدام اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال ارزیابی مجدد مناسبات واشنگتن با ریاض درپی تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت وگو با سی ان ان گفت که بایدن مایل به همکاری با کنگره در مورد آینده روابط با عربستان است.

وی تصریح کرد: تصور می‌کنم رئیس جمهور خیلی روشن و واضح اعلام کرده که این مناسبات نیاز به ارزیابی مجدد دارد و ما مایل به بازنگری آن هستیم.

کربی اضافه کرد: مطمئنا با توجه به تصمیم اوپک، من فکر می‌کنم که وی در این موقعیت قرار دارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد در بازنگری روابط با عربستان سعودی قطعا چشمان خود را نسبت به تهدیدهای ایران در منطقه و فراتر از آن، نخواهیم بست.

وزارت امورخارجه عربستان در واکنش به خشم آمریکا از همراهی دولت ریاض با روسیه برای کاهش تولید نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ریاض هیچ دیکته‌ و رفتاری را نمی‌پذیرد که با هدف منحرف کردن تلاش‌ها برای حمایت از اقتصاد جهانی انجام می‌شود.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی خطاب به عربستان گفت: وزارت خارجه عربستان می‌تواند در جهت وارونه کردن مسائل تلاش کنند اما حقایق ساده هستند.

این مقام کاخ سفید اظهار داشت: در هفته‌های اخیر عربستان سعودی بصورت خصوصی و علنی پیام داد قصد دارد تولید نفت خود را کاهش دهد. کاری که می‌دانستند نفع روسیه را افزایش داده و تاثیر تحریم‌ها را کاهش می‌دهد. این مسیری اشتباه است.
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۳
کد مطلب: 34058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *