۰

هنوز به آن نقطه ایده‌ال در فروش نفت نرسیده ایم

میز نفت - رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز به آن نقطه ایده ال در زمینه فروش نفت نرسیده ایم.
هنوز به آن نقطه ایده‌ال در فروش نفت نرسیده ایم
حمید حاجی پور _ عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت و گو با بازار، در ارزیابی خود از مشتریان نفتی ایران بیان کرد: نگاه و رویکرد ما به مشتریان نفتی مان امری مهم است.

وی تاکید کرد: برخی اوقات ما به دنیال مشتریان و کشورهای خاصی برای فروش نفتمان می گردیم وبرخی اوقات هم هر فردی آمد و گفت که خریدار نفت ما هست، ما باید آن خریدار را تحویل بگیریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نگاه ما به مشتریان نفتی یک بحث و وضعیت فروش نفت ما بحث دیگری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سالهای گذشته یک نگاه سلیقه ای پیرو فروش نفت به مشتریان حکم فرما بوده است با این حال ما در حال حاضر هم مشتریان خوبی داریم و هم بهتر می توانیم پول نفت را دریافت کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال هنوز به آن نقطه ایده ال در زمینه فروش نفت نرسیده ایم.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم درآمدهای نفتی مان را پیرو بودجه سالیانه محقق کنیم، هم باید مشتری داشته باشیم و هم خوب تولید کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان چاه های نفتی را هر موقع که نیاز بود باز و یا بست، بیان کرد: اگر قرار شد افزایشی در تولید نفت داشته باشیم باید سرمایه گذاری لازم را بر روی آن انجام دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در زمینه روند بازگشت پول نفت به کشور بیان کرد: به هر صورت یک سیکلی برای این موضوع تعیین شده است و در برخی موارد ما تکنولوژی جایگزین می گیریم و برخی جاها هم خدمات دریافت می کنیم و در برخی موارد هم اصل پول را دریافت می کنیم. اینها روندهایی است که در شرایط تحریمی باید طی شود.

وی تاکید کرد: با این حال در شرایط فعلی موضوعات تسهیل شده است. همچنین باید در هزینه کرد منابع نفتی و ارز آن به نحوی عمل کنیم که اگر اتفاقی در اقتصاد کشور رخ داد، شاهد تنش دیگری نباشیم.
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 34060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *