۰

تحریم نفت روسیه به نفع چین و هند

میز نفت - تحریم‌های پیاپی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه قیمت نفت این کشور را پایین می‌آورد و جذابیت آن را برای هند و چین نسبت به نفت عربستان افزایش می‌دهد.
تحریم روسیه | میز نفت
تحریم روسیه | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، تحریم‌های پیاپی آمریکا و متحدان غربی آن در اتحادیه اروپا علیه روسیه، به‌آرامی صادرات نفت عربستان به هند و چین را کاهش می‌دهد، چون این غول‌های بزرگ آسیایی بیشتر نفت خود را از روسیه با قیمت کمتری وارد می‌کنند.

طبق تحقیقات و بررسی‌های مرکز مطالعات و تحقیقات نفتی عربستان، خرید نفت ارزان‌قیمت روسیه به‌نفع تولید ناخالص داخلی هند و چین است. این تحقیقات نشان می‌دهند تحریم صادرات انرژی روسیه تأثیر چندانی بر تولید ناخالص داخلی جهانی ندارد.

تغییر ناگهانی و غیرمنتظره تمایل واردکنندگان بزرگ نفت دنیا به نفت روسیه باعث می‌شود عربستان در کوتاه‌مدت سهم بازار خود در هند و چین را از دست بدهد. صادرات سوخت‌های فسیلی روسیه به چین و هند افزایش قابل‌توجهی از آغاز حمله مسکو به اوکراین داشته است.

طبق گزارش این مرکز، ارزش صادرات انرژی روسیه به چین در دو ماه ابتدایی تابستان، 17 درصد نسبت‌به دو ماه پایانی زمستان افزایش داشته است، این در حالی است که صادرات به هند هم 5.7 درصد بالا رفته است.

این مرکز تحقیقاتی هفته گذشته اعلام کرده بود تحریم‌های غربی علیه روسیه عرضه نفت در بازار جهانی را محدودتر می‌کند چون جایگزین کردن انرژی این کشور کار آسانی نیست.


منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 34079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *