۰

اعتصاب کارکنان توتال کماکان ادامه دارد

میز نفت - اعتصاب کارکنان در پالایشگاه‌ها و پایگاه‌های ذخیره‌سازی سوخت متعدد شرکت توتال انرژیز که تامین سوخت فرانسه را دچار بحران کرده است، صبح دوشنبه کماکان ادامه یافت.
توتال | میز نفت
توتال | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کلمان بون، وزیر حمل و نقل فرانسه به شبکه رادیویی فرانس اینتر گفت: ما همچنان مشکل داریم.

اعتصاب‌ها، فعالیت پالایشگاه‌های توتال انرژیز در نورماندی، دونگس، لامد و فیزین و همچنین دپوی دانکرک را مختل کرده است. این شرکت فرانسوی پیشنهاد کرده است مذاکرات دستمزد را جلو بیاندازد تا به اختلافات کارگری که حدود دو هفته از زمان آن می‌گذرد، زودتر پایان دهد. این مذاکرات قرار بود اواسط نوامبر آغاز شود.

کارکنان شرکت توتال انرژیز پس از افزایش قیمت‌های انرژی که سودهای هنگفت را برای این شرکت به همراه داشت و به توتال انرژیز اجازه داد هشت میلیارد یورو (۷.۸ میلیارد دلار) سود نقدی و یک سود نقدی ویژه به سهامدارانش پرداخت کند، خواستار افزایش ۱۰ درصدی دستمزد هستند.

مدیرعامل این شرکت هفته گذشته گفته بود زمان آن رسیده که کارکنان پاداش بگیرند اما این شرکت از آغاز مذاکرات امتناع کرده بود.

نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد این اعتصاب‌ها احتمالا به پروسه‌های ضروری جدید برای آزاد کردن عرضه منجر می شود. اما حتی با وجود این که دولت به استفاده از زور برای امکان خروج سوخت از دپوهایی که کارکنانشان اعتصاب کرده اند، ادامه می دهد، فرانسه به مدتی زمان نیاز دارد تا به وضعیت عادی برگردد.

وزیر حمل و نقل فرانسه گفت: قابل دسترس شدن ۱۰۰ درصدی عرضه در همه جا، طول خواهد کشید و وضعیت سوخت در پمپ بنزین‌ها ممکن است تا هفته آینده به حال عادی برنگردد.

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار دولت فرانسه، از هر سه پمپ بنزین در کل کشور، یک پمپ بنزین در چند روز گذشته سوخت نداشته است. با این حال در بعضی از مناطق شمال فرانسه و حومه پاریس، این آمار بالاتر بوده است.


منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 34084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *