۰

افزایش شدید هزینه واردات گاز آلمان

میز نفت - آمار ماهانه رسمی نشان داد هزینه واردات گاز طبیعی به آلمان در هشت ماهه سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با وجود کاهش ۲۶.۱ درصدی واردات، ۱۸۹ درصد افزایش یافت.
گاز آلمان | میز نفت
گاز آلمان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمار ماه اوت که از سوی دفتر تجارت خارجی آلمان (بافا) منتشر شد، ششمین آماری است که تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریمهای غربی علیه این اقدام را نشان می دهد.
بزرگترین اقتصاد اروپا بیشتر از بسیاری از همسایگانش به گاز روسیه وابسته بود و عمده این گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ وارد می شد که روسیه فعالیت آن را با اشاره به تحریم‌های غربی و دشوار شدن کارهای تعمیراتی، متوقف کرده است اما سیاستمداران اروپایی می گویند روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده کرده است.

خط لوله گاز از نروژ، هلند، انگلیس و دانمارک و همچنین واردات گاز طبیعی مایع (LNG) اکنون اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. معامله گران انرژی این واردات را رصد می‌کنند زیرا عرضه و تقاضا بر قیمت های بازار عمده فروشی و حجم آن، تاثیر می‌گذارد و همزمان، اثر کمبود عرضه به صنعت سرایت پیدا کرده و باعث جهش تورم و رکود شده است. آمار واردات گاز با زغال سنگ همبستگی دارد زیرا هر دو در تولید برق رقابت دارند.

آمار بافا که با تاخیر دو ماهه منتشر شده است، نشان داد واردات در فاصله ژانویه تا اوت به دو میلیون و ۵۵۴ هزار و ۶۶ تراژول معادل ۷۲.۶ میلیارد متر مکعب در مقایسه با سه میلیون و ۴۵۸ هزار و ۴۳۴ تراژول در مدت مشابه سال گذشته رسید.

اختلال عرضه، قیمت گاز را به رکورد بالایی رسانده و باعث شده هزینه واردات آلمان ۴۹.۵ میلیارد یورو معادل ۴۸.۴ میلیارد دلار در مدت هشت ماه در مقایسه با ۱۷.۱ میلیارد یورو در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند.

میانگین قیمت پرداخت شده در مرز که توسط بافا در فاصله ژانویه تا اوت ثبت شد، بر مبنای سالانه ۲۹۲ درصد افزایش داشت قیمت واردات در اوت، شش برابر قیمت اوت سال ۲۰۲۱ بود.
رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، روز دوشنبه در پراگ گفت: آلمان زمستان آینده در خصوص انرژی وضعیت متفاوتی خواهد داشت زیرا منابع گاز بیشتری موجود خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر اقتصاد آلمان گفت: مشکل اصلی تامین برق، مختل شدن تولید نیروگاه‌های هسته‌ای در فرانسه است و آلمان آماده است در صورت لزوم از نیروگاه های هسته‌ای خود استفاده کند.



منبع : ایسنا
 
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 34098
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *