۰

برداشت بیشتر آمریکا از ذخایر استراتژیک خود

میز نفت - آمریکا در ادامه طرح آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی که در اواسط بهار اعلام کرده بود، ۱۴ میلیون بشکه دیگر از این ذخایر برداشت خواهد کرد تا بتواند قیمت بنزین را کنترل کند.
ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا | می زنفت
ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا | می زنفت
به‌گزارش میز نفت ، دولت بایدن قصد دارد در تلاش برای پایین آوردن قیمت سوخت قبل از انتخابات کنگره در ماه آینده، نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک آمریکا به‌فروش برساند.

جزئیات این طرح در سخنرانی امروز جو بایدن در مورد قیمت انرژی اعلام خواهد شد. بایدن قرار است در مورد قیمت بنزین صحبت کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در گذشته صنعت نفت را مسئول بالا رفتن قیمت انرژی می‌دانست و معتقد بود سوددهی بالای شرکت‌های نفتی در زمانی‌که مردم آمریکا درگیر تورم هستند قیمت انرژی را افزایش داده‌است. دولت بایدن همچنین اعلام کرده درحال بررسی گزینه‌های بیشتری مانند محدود کردن صادرات سوخت، برای پایین آوردن قیمت مصرف‌کننده است.

افزایش قیمت خرده‌فروشی بنزین، تورم در آمریکا را به بالاترین رقم طی چند دهه گذشته رسانده و نگرانی بایدن و همراهان دموکراتش را در آستانه انتخابات میان‌دوره در هشتم نوامبر افزایش داده‌است. بایدن و حزب طرفدار او تلاش می‌کنند کنترل کنگره را در دست داشته باشند.

آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی شامل 14 میلیون بشکه فروش نفت از این ذخایر می‌شود که در ادامه طرح آزادسازی 180 میلیون بشکه نفت صورت خواهد گرفت. بایدن در ماه مه برداشت 180 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی را اعلام کرده بود.

دولت آمریکا همچنین با شرکت‌های نفتی درمورد فروش 26 میلیون بشکه دیگر در سال مالی 2023 که از اول اکتبر آغاز شده، گفت‌وگو کرده‌است.

متوسط قیمت بنزین در آمریکا در روز دوشنبه به حدود 3 دلار و 89 سنت در هر گالن رسید، یعنی حدود 20 سنت افزایش نسبت‌به ماه قبل و 56 سنت بالاتر از زمان مشابه در سال گذشته. قیمت بنزین در آمریکا در ماه ژوئن به بیش‌از 5 دلار رسیده بود.

معاون وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته گفت دولت این کشور طی هفته‌ها و ماه‌های آینده هر زمانی‌که لازم باشد از ذخایر استراتژیک نفتی برداشت می‌کند تا قیمت نفت را متعادل نگه دارد.

دولت همچنین با شرکت‌های انرژی در مورد پر کردن این ذخایر تا 2025 مذاکره کرده تا از ادامه حفاری‌ها هم مطمئن باشد.

مقامات دولت بایدن طی ماه‌های اخیر شرکت‌های نفتی مانند اکسون موبیل، شورون و والرو را تحت فشار گذاشته‌اند تا صادرات سوخت را افزایش ندهند.

گزینه ممنوعیت صادرات بنزین و دیزل آمریکا هنوز روی‌ میز است، اما مخالفان این طرح عقیده دارند این اقدام باعث تشدید بحران انرژی در اروپا و بالا رفتن قیمت سوخت در خانه می‌شود.


منبع : تسنیم
 
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 34102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *