۰

شکست اروپا در طرح تثبیت قیمت گاز

میز نفت - مخالفت برخی اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، هلند و مجارستان با طرح تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه باعث شد این اتحادیه باز هم در رسیدن به توافق در مورد این طرح ناکام بماند.
تحریم روسیه | میز نفت
تحریم روسیه | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، به نقل از اویل‌پرایس، سران اتحادیه اروپا یک‌بار دیگر نتوانستند در مورد تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه به توافق برسند و آخرین دور مذاکرات در روز جمعه را بدون نتیجه به پایان رساندند.

طرح تعیین سقف قیمت برای واردات گاز روسیه مدت‌هاست مطرح‌شده و مورد حمایت 15 عضو اتحادیه اروپا ازجمله ایتالیا، اسپانیا و کشورهای اروپای شرقی قرار گرفته‌است. اما برخی دیگر مخصوصاً آلمان و هلند مخالف شدید این طرح هستند.

نگرانی این کشورهای مخالف این است که تعیین سقف قیمت باعث مختل شدن بازار شده و به مصرف بالاتر می‌انجامد، یعنی چیزی که اتحادیه اروپا در حال حاضر اصلاً نمی‌خواهد.
اما صدراعظم آلمان شب گذشته موافقت کشور خود را اعلام و راه را برای رسیدن به یک توافق باز کرد.

دراین‌بین، مجارستان بازهم ضمن اعلام مخالفت خود تأکید کرد با تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه موافقت نمی‌کند و خواستار معافیت از این طرح است.

طبق گفته یکی از مقامات ارشد دولت مجارستان، این طرح کارآمد نیست و نتیجه آن کمبود بیشتر گاز در اروپا با قیمت بالاتر است که مخالف هدف اصلی است.

وی گفت:« این طرح برای مجارستان قابل‌قبول نیست چون روسیه به‌طور واضح اعلام کرده در صورت تعیین سقف قیمت هیچ گازی به مجارستان نمی‌فرستد و این از نظر امنیت انرژی برای ما غیرقابل‌قبول است».


منبع : تسنیم
 
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 34130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *