۰

مشتری جدید نفت روسیه | عکس

میز نفت - اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان در پاسخ به این سوال که آیا اسلام آباد ممکن است به نفت ارزان روسیه روی بیاورد به خبرنگاران گفت: ما قطعاً آن را بررسی می‌کنیم. وقتی هند از روسیه نفت می‌خرد، ما نیز حق داریم از روسیه نفت بخریم.
مشتری جدید نفت روسیه | عکس
به گزارش میز نفت، تخفیف های کلان روسیه در فروش نفت، پاکستان را وسوسه کرده است تا مانند هندوستان و چین به نفت ارزان روسیه روی بیاورد.

اتفاقی که ممکن است روسیه را تا حدودی از فشارهای تحریمی غرب رهایی دهد که در این صورت، اسلام آباد کار سختی برای متقاعد کردن غرب بویژه آمریکا دارد.

روسیه تخفیف های 30 درصدی نفت را در دستور کار قرار داده است که همه کشورهای مصرف کننده نفت را وسوسه می کند به سمت معامله با کرملین بروند.

در صورت نهایی شدن معامله پاکستان و روسیه، باید منتظر ورود آمریکا به این پرونده بود.

البته مسکو و اسلام آباد در ژانویه به توافق‌های مهمی در مورد عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه دست یافتند. با توجه به کمبود نقدینگی که پاکستان با آن مواجه است، پیش‌بینی می‌شود که این قرارداد به پاکستان در مدیریت این معضل کمک کند، زیرا این کشور با بحران تراز پرداخت‌ها و ذخایر ارزی بسیار پایین مواجه است.

اتحادیه اروپا، ۷G و متحدان آنها در ماه دسامبر، ممنوعیت صادرات نفت دریایی روسیه به همراه سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را اعلام کردند. علاوه بر این، از ۵ فوریه تحریم دیگری را آغاز کردند که در قالب آن، تمامی واردات محصولات نفتی روسیه ممنوع اعلام شد و همچنین برای گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی نیز محدودیت‌های قیمتی اعمال شد.


يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب: 34140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *