۰

خبر بد خاندوزی برای اوجی

میز نفت- در حالی قرار است بانک‌های داخلی، منابع لازم را برای توسعه میدان نفتی آزادگان تأمین کنند که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: وضعیت تأمین مالی در اقتصاد بانک پایه ایران بغرنج است، زیرا شبکه بانکی کشور از یک ناترازی تاریخی رنج می‌برد و به لحاظ تنظیم گری نیز دچار ضعف است.
خبر بد خاندوزی برای اوجی
به گزارش میز نفت، یکی از ایده های کهنه صنعت نفت استفاده از منابع بانک ها در سرمایه گذاری است که جواد اوجی هم استراتژی خود را به این راهکار اختصاص داده است.

در همین باره وزیر نفت نوشت: برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت ایران، طرح ⁧توسعه یکپارچه⁩ ⁧میدان نفتی مشترک آزادگان⁩، با تأمین مالی ۷ میلیارد دلاری بانک‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود.

آنطور که جواد اوجی وزیر نفت درباره نیاز کشور به سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز گفته، تا امروز نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش بالادست و پایین‌دست نفت و گاز برای سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه و قرارداد داخلی و خارجی امضا کرده‌ایم که ۲۰ میلیارد دلار آن مشخصاً قرارداد است، هرچند طبق برآوردها نزدیک به ۲۵۰ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

به گفته وی  اگرچه بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها توسط شرکت‌های خارجی انجام شده است، اما از ظرفیت شرکت‌های داخلی و بانک‌ها نیز استفاده می‌کنیم، برای نمونه هفت بانک در بهره‌برداری از میدان بزرگ آزادگان مشارکت داشته‌اند و از غول‌های اقتصادی داخل کشور برای این مشارکت دعوت کرده‌ایم.

وزیر نفت در سخنرانی دیگر اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های اصولی و کلان دولت، اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد بود. همسو با این موضوع تلاشمان این است ۴۸ طرح کلان و اولویت‌دارِ نیمه‌تمام در صنعت نفت را تا پایان امسال با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلار تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم و در همین سال عملیات اجرایی ۲۵ طرح عظیم با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلار را آغاز کنیم.

احسان خاندوزی - میز نفت
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 34143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *