داستان متانول در چین

2 آبان 1401 ساعت 9:38

میز نفت - ظرفیت اسمی تولید متانول چین ۹۹.۳ میلیون تن بود که افزایش ۷.۳ میلیون تنی نسبت به سال ۲۰۲۰، نرخ رشد ۷.۹ درصدی را نشان می‌دهد. طبق ترازنامه عرضه و تقاضای کشور چین میزان واردات این کشور در سال ۲۰۲۱ به ۱۱.۲ میلیون تن رسید و میزان مصرف متانول نیز ۷۷ میلیون تن گزارش شده است.


به گزارش میز نفت، متانول با 83 میلیون تن تقاضا در سال 2019، یکی از مواد مهم پایه صنعت پتروشیمی است. کشور ایران یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان دنیا به شمار می‌رود و در سال‌های آتی نیز قصد دارد تا سهم خود را در بازار متانول افزایش دهد.

کشور چین با مصرف 48 میلیون تن متانول در سال، بزرگترین مصرف‌کننده و واردکننده متانول در دنیاست که البته در تولید نیز رتبه اول را در اختیار دارد. بررسی بازار متانول در کشور چین می‌تواند برای بسیاری از صادرکنندگان به ویژه شرکت‌های ایرانی، نقشی حیاتی در ترسیم نقشه راه بازاریابی و فروش آن‌ها داشته باشد.

یکی از مصارف عمده متانول در کشور چین، مصرف به عنوان سوخت به خصوص در خودروهاست. ارزیابی مرکز مطالعات زنجیره ارزش نشان می‌دهد که تقاضای متانول در سبد سوخت کشور چین در سال‌های آینده روندی صعودی خواهد داشت.

در مجموع در این گزارش سعی شده است که این بخش از تقاضای متانول کشور چین تا حدودی واکاوی و پیش‌بینی شود تا در تعیین سیاست‌های کلان سازمان‌ها و شرکت‌ها مؤثر واقع شود.


داستان متانول در چین - میز نفت


کد مطلب: 34151

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34151/داستان-متانول-چین

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir