۰
سالاری به طور ضمنی تائید کرد:

واردات بنزین با پوشش سو‌آپ

میز نفت - درحالی‌که وزارت نفت در خصوص واردات بنزین از ترکمنستان سکوت کرده است، جلیل سالاری مدیرعامل پالایش و پخش با تائید ضمنی این موضوع می‌گوید در حال سو‌آپ فرآورده با کشورهای آسیای میانه هستیم.
جلیل سالاری مدیرعامل پالایش و پخش | میز نفت
جلیل سالاری مدیرعامل پالایش و پخش | میز نفت
به گزارش میز نفت، تراز تولید و مصرف بنزین روزبه‌روز در حال بدتر شدن است که بسیاری از کارشناسان، این پدیده را متأثر از کاهش تولید بنزین می‌دانند.
گرچه شرکت ملی پالایش و پخش کاهش تولید بنزین را رد کرده است اما آمارها و گفته‌های منابع آگاه در صنعت پالایش می‌گوید شرکت پالایش ستاره خلیج‌فارس که اصلی‌ترین واحد تولید بنزین کشور است، دچار کاهش تولید شده است.

اندیشکده سولوشن که یکی از مراکز مهم تحقیقاتی در حوزه انرژی ایران است، در گزارشی آورده است:« کاهش ۱۱ درصدی تولید بنزین پالایشگاه ستاره در سال گذشته، با توجه به سهم حدود 40 درصدی این پالایشگاه در تولید بنزین کشور، عاملی مهم در کاهش تولید بنزین  نسبت به سال‌های اخیر بوده است.»

میز نفت چندی پیش به نقل از یک منبع آگاه از واردات چراغ خاموش بنزین خبر داد؛ از کشور ترکمنستان. حالا جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر به‌طور ضمنی این موضوع را تائید می‌کند ولی به‌جای استفاده از واژه «واردات»، کلمه «سوآپ» را به کار می‌برد.

 
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۱۵
کد مطلب: 34158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *