۰

فاتح بیرول: بحران واقعی شروع شده

میز نفت - رییس آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد کمبود گاز طبیعی مایع در بازارهای جهانی و توافق ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید دنیا را با اولین بحران واقعی انرژی روبرو کرده است.
فاتح بیرول | میز نفت
فاتح بیرول | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، فاتح بیرول، رییس آژانس بین‌المللی انرژی گفت کمبود گاز طبیعی مایع در بازارهای جهانی و کاهش عرضه نفت از سوی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دنیا جهان را وارد اولین بحران واقعی انرژی کرده‌است.

بیرول طی هفته بین‌المللی انرژی در سنگاپور گفت افزایش واردات گاز طبیعی مایع به اروپا در بحبوحه بحران اوکراین و احتمال افزایش تقاضا برای سوخت در چین، بازار را با کمبود مواجه کرده‌است. فقط 20 میلیون مترمکعب ظرفیت جدید گاز طبیعی مایع در سال آینده میلادی وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به توافق ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید، این تصمیم را مخاطره‌آمیز نامید و گفت تقاضای جهانی برای نفت 2 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش‌یافته است.

بیرول گفت:«در شرایطی که بسیاری از اقتصادهای دنیا در آستانه رکود قرار دارند و مشکل ما رکود اقتصاد دنیاست، این تصمیم بسیار مخاطره‌آمیز و تاسف‌بار است».

رییس آژانس بین‌المللی انرژی بحران فعلی انرژی را یک نقطه عطف در تاریخ نامید و خواستار تسریع گسترش منابع انرژی پاک و ایجاد یک سیستم ایمن و پایدار انرژی شد.وی تاکید کرد امنیت انرژی اصلی‌ترین محرک انتقال به سمت انرژی‌های پاک است.


منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 34163
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *