۰

وزیر نفت هند هشدار داد

میز نفت - وزیر نفت هند گفت قیمت بالاتر نفت ممکن است روند عبور به سوی انرژی پاک‌تر را سرعت بخشیده و رکود جهانی را وخیم کند.
هند | میز نفت
هند | میز نفت
به گزارش ایسنا، هاردیپ سینگ پوری در کنفرانس انرژی ادی‌پِک در ابوظبی، به تلویزیون بلومبرگ گفت: اگر قیمت از این سطح بالاتر برده شود، تنها پاسخ این است که رکود عمیق‌تر و طولانی خواهد شد. به نفع تولیدکنندگان است که اجازه ندهند قیمت نفت از این سطح فراتر رود.

هند یکی از بزرگترین واردکنندگان و خریدار بزرگ نفت کشورهای منطقه خلیج فارس مانند امارات متحده عربی، عربستان سعودی و عراق است. برخلاف آمریکا، هند از تصمیم ماه جاری اوپک پلاس برای کاهش تولید از نوامبر، علنا انتقاد نکرد.

نفت برنت امسال ۲۲ درصد رشد قیمت داشته و حدود ۹۵ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. بازار از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریم‌های غربی علیه مسکو، ملتهب شده است.

پوری اظهار کرد: این یک بازی است که در آن نیازی نیست نگران باشید. اینها تصمیمات حکومتی است. هر کسی که تولیدکننده است، حق دارد تصمیم بگیرد چه چیزی تولید کرده یا بفروشد. اما از سوی دیگر به تولیدکنندگان می گوییم و از هیچ فرصتی برای متذکر شدن غفلت نمی کنیم که هر اقدامی، عواقب خواسته و ناخواسته ای دارد. یکی از عواقب ناخواسته، میلیاردها دلاری است که در خودروهای برقی و لیتیوم که بخش مهمی در خودروهای برقی است، سرمایه گذاری شده است.

وزیر نفت هند گفت: اتفاقهای جذابی می‌افتد. ما از این وضعیت نفع خواهیم برد. ما اجازه نخواهیم داد کمبود انرژی ایجاد شود. اگر مشکلی با یک منبع تامین داشتیم، سراغ منبع دیگری خواهیم رفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پوری گفت: هند هر گونه سقف قیمت گروه هفت برای نفت روسیه را بررسی خواهد کرد.

اکثر تحلیلگران پیش بینی کرده اند که هند و چین که از زمان جنگ در اوکراین، نفت روسیه را خریداری می‌کنند، پیشنهاد آمریکا برای پرداخت قیمت مشخص برای نفت روسیه را نادیده خواهند گرفت. دهلی‌نو و پکن بخش زیادی از نفت روسیه را با تخفیف چشمگیری دریافت می‌کنند.


منبع : ایسنا
 
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 34214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *