۰

تهاتر نفت برای راه آهن

میز نفت - استاندار بوشهر با بیان اینکه بودجه طرح راه‌آهن بوشهر، عسلویه - شیراز به دستور مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی تأمین شده است، خواستار اجرایی شدن مصوبات تهاتر نفت در این طرح شد.‌‌‌‌‌‌‌‌
احمد محمدی‌زاده | میز نفت
احمد محمدی‌زاده | میز نفت
به گزارش میز نفت، احمد محمدی‌زاده  اظهار داشت: خط ریلی بوشهر به شیراز یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است که بودجه آن به دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

وی خواستار تدوین ساز و کار تحقق و اجرایی شدن دستور مقام معظم رهبری در مصوبات تهاتر نفت برای خط ریلی راه آهن شیراز، عسلویه، بوشهر شد.

محمدی‌زاده به تعاونی مرزنشینان استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: اصلاح آیین‌نامه برای بهره‌مندی ساحل‌نشینان استان از تسهیلات تعاونی مرزی از ۳۰ به ۶۰ کیلومتر یک ضرورت است تا شهرستان‌ها از مزیت تعاونی مرزی استفاده کنند.

وی حوزه تجارت و بازرگانی را یکی دیگر از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و گفت: بوشهر در حوزه تجارت و بازرگانی دارای قدمت طولانی با پیشینه درخشان است و زمانی در دوره قاجار شهر بوشهر دارای کنسولگری خارجی و این منطقه مرکز تجارت و بازرگانی کشور بود.

استاندار بوشهر خواستار تسریع در اجرا طرح‌های بندری بوشهر، گناوه، ریگ و دیلم شد و افزود: آیین‌نامه تهیه شده کالا همراه ملوان و ته‌لنجی که در هیئت دولت مصوب شده برای اجرا نیاز به تصویب سران قوا دارد، که با تصویب آن مبادلات تجاری و بازرگانی و ته لنجی استان بوشهر ساماندهی می‌شود و این مسیر انحرافی که در ۲۵ سال گذشته شکل گرفته در مسیر قانونی قرار می‌گیرد.

محمدی‌زاده تصویب فهرست کالا‌های مشمول تخفیف ۲۰ درصد سود بازرگانی را یکی دیگر از مطالبات فعالان اقتصادی استان دانست و افزود: ساخت متانول دوم جزیره خارگ که همه امکانات آن فراهم شده لازم در آغاز عملیاتی آن تسریع شود.
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۴۴
کد مطلب: 34231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *