۰

سود شرکت‌های نفتی آمریکا از جنگ اوکراین

میز نفت - شرکت‌های نفتی آمریکایی از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین که به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی منجر شد، 200 میلیارد دلار سود کسب کرده‌اند.
جنگ اوکراین | میز نفت
جنگ اوکراین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین و تشدید مناقشات ژئوپلتیک، که موجب دگرگونی در بازار انرژی جهانی شده و قیمت نفت و دیگر حامل‌های انرژی را بالا برده است،‌ شرکت‌های نفتی آمریکایی 200 میلیارد دلار سود کرده‌اند.

ارزیابی‌های موسسه S&P گلوبال حاکی از آن است که شرکت‌های سهامی عام نفتی و گازی آمریکایی در سه ماهه دوم و سوم سال جاری 200.24 میلیارد دلار سود خالص داشته‌اند.

این آمار که مجموع سود شرکت‌های بزرگ،‌ شرکت‌های متوسط ادغام‌شده و شرکت‌های کوچک نفتی شیل است درواقع نشان‌دهنده بهترین بازه درآمدی شش ماهه در تاریخ صنعت نفت آمریکاست و احتمالا شاهد تبدیل شدن سال 2022 به یک سال رویایی و بی‌سابقه برای این صنعت خواهیم بود.

حسن التوری، یکی از کارشناسان ارشد S&P گلوبال می‌گوید: حصول سود عملیاتی برای این شرکت‌ها به احتمال زیاد تا پایان سال جاری رکورد خواهد زد و یا حداقل بسیار نزدیک به رکورد تاریخی خواهد بود.

با این حال اما، کاخ سفید از صنعت نفت آمریکا فعلا دل خوشی ندارد؛ چراکه بالا رفتن قیمت بنزین باعث کاهش محبوبیت دمکرات‌ها در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنکره که قرار است هفته آینده برگزار شود، شده است.

جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا، این هفته با اشاره به سود بالای شرکت‌های نفتی گفت: این سود بادآورده جنگ است. وی شرکت‌ها را متهم کرد که در حال سود بردن از درگیری نظامی مسکو با کی‌یف، هستند.

بایدن شرکت‌های نفتی را تهدید کرده در صورتی که از این پول برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بالا بردن تولید نفت و پایین آوردن قیمت‌ها، استفاده نکنند، ‌وی از کنگره خواهد خواست مالیات‌های بیشتری بر شرکت‌های نفتی اعمال کند.



منبع : فارس
 
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 34250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *