۰

ورود هواوی به حوزه نفت و گاز

میز نفت - هواوی که پس از تحریم‌های ایالات متحده نتوانست در بازار موبایل درخشش خود را ادامه دهد، حالا به حوزه‌های دیگری مانند نفت و گاز روی آورده است! این شرکت می‌خواهد پس از خودرو، نفت و گاز را هوشمند کند.
هواوی | میز نفت
هواوی | میز نفت
به گزارش میز نفت ،یکی از بزرگ‌ترین قربانیان جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا، شرکت هواوی بود. تحریم‌های دولت دونالد ترامپ علیه این شرکت باعث شدند هواوی افت بی‌سابقه‌ای را در بازار گوشی‌های هوشمند تجربه کند و مجبور شود برای سوددهی بیشتر، سراغ حوزه‌های دیگر برود. یکی از بخش‌هایی که هواوی در آن فعالیت خوبی داشت، حوزه خودرو بود. حالا این برند چینی می‌خواهد وارد جهان پرسود نفت و گاز شود و به شرکت‌های نفتی، سرویس‌هایی را برای هوشمندسازی ارائه کند.

در کنفرانس هواوی کانکت در نشست نفت و گاز کشور چین که در شنژن چین برگزار شد، هواوی ایده‌هایی را برای هوشمندسازی صنایع نفتی و گازی مطرح کرد. هر چند این ایده‌ها فاصله زیادی تا اجرایی شدن دارند اما می‌توانند نشان‌دهنده برنامه‌های این برند برای حضوری قدرتمند در دنیای نفت و گاز باشند.

ایده هواوی شامل سه راهکار مختلف می‌شود. این راهکارها چاه‌های نفت هوشمند، میادین و ایستگاه‌های نفتی و گازی هوشمند و در نهایت یک شبکه هوشمند از میادین نفتی و گازی را شامل می‌شود. شرکت هواوی باور دارد استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال و ایده‌های این شرکت می‌توانند به بهره‌وری بیشتر و تولید هوشمند در حوزه نفت و گاز کمک شایانی کند.

چالش‌های هواوی در هوشمندسازی شرکت‌های نفت و گاز

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد میادین نفتی و گازی، موقعیت جغرافیایی و شرایط محیطی آن‌ها است. میادین گازی در بیشتر نقاط جهان دور از مرکز واقع‌ شده‌اند و ممکن است فاصله‌شان از یک‌دیگر بسیار زیاد باشد. جمع‌آوری اطلاعات از این میادین، قطعات مورد نیاز جهت هوشمندسازی، شرایط کاری نامساعد و … تنها بخشی از چالش‌هایی هستند که میادین نفتی و گازی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

راه حل هواوی شامل یک ترمینال فیوژن هوشمند جدید است که در محل چاه‌های نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزین روش‌های قدیمی می‌شود. سیستم‌های قدیمی از یک واحد پایانه راه دور چاه نفت، سوئیچ و فرستنده فیبر استفاده می‌کردند. طراحی هواوی در مقایسه با این سیستم کهنه، ساختاری ساده‌تر دارد و می‌تواند بهره‌وری صنایع نفتی و گازی را افزایش دهد. در کنار این موارد، مهندسان و تکنسین‌ها می‌توانند خطرات احتمالی را از راه دور و بدون نیاز به حضور در میدان نفتی از بین ببرند.

راه حل هواوی با این که می‌تواند بهره‌وری شرکت‌های نفتی را بیشتر کند اما در چنین صنایع حساسی،‌ هوشمندسازی شتاب‌زده می‌تواند خطراتی داشته باشد و در یک جنگ سایبری تمام‌عیار، زیرساخت‌های نفتی را در ریسک هک شدن قرار دهد. باید دید ایده‌های هواوی برای شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز، چقدر کاربردی خواهند بود.

با توجه به گسترش فعالیت‌های هواوی در سال‌های پس از تحریم، آیا این شرکت می‌تواند شکوه سال‌های گذشته‌اش را دوباره به دست آورد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع : مردم فردا
 
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 34270
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *