۰

20 کشته در حمله به چند نفتکش

میز نفت - در حمله پهبادی به نفت‌کش‌های حامل سوخت در مرز سوریه و عراق، حداقل 20 نفر جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود یک پهپاد این منطقه را هدف حمله قرار داده است و برخی از مواضع گروه‌های مقاومت هدف قرارگرفته است.
به گزارش میز نفت ، سال هاست که درگیری های بسیاری بر سر نفتکش ها در مرز عراق و سوریه شکل می گیرد که گاهی نیروهای آمریکایی حمله کننده هستند و گاهی نیروهای ضد آمریکایی.

نفت یکی از موضوعات مهم در کشور سوریه است بطوری که بسیاری آمریکا را منتفع اصلی وضعیت نابسامان سوریه می دانند.

چندی پیش بود که نیروهای آمریکایی در سوریه  ۹۵ نفتکش نفت خام را با استفاده از دو کاروان مختلف از این کشور خارج کردند.

منابعی در استان الحسکه به رسانه‌های محلی گفتند که ۴۰ تانکر نفت خام از میادین نفتی الجزیره با استفاده از گذرگاه غیرقانونی مرزی محمودیه به عراق منتقل شد. این منابع همچنین گفتند که یک کاروان جداگانه متشکل از ۵۵ نفتکش، آن هم از میدان‌های الجزیره، از همان گذرگاه قاچاق شده است.

ایالات متحده تاکنون میلیاردها دلار نفت از شرق سوریه را در طول هفت سال اشغال این منطقه غارت کرده است.

مقامات سوریه، آمریکا را به کمک، آموزش، تسلیح و تأمین مالی مخفیانه شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی برای ایجاد هرج و مرج و به راه انداختن یک جنگ کثیف بی پایان علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور می‌کنند.

هفته گذشته «ععد الحلالی»، یکی از اعضای ائتلاف فتح در پارلمان عراق، واشنگتن را به ادامه اشغال و غارت سوریه به ویژه برای تأمین مالی تروریست‌های محلی متهم کرد. وی افزود: آمریکا از بودجه خود پول هدر نمی‌دهد، بلکه در تلاش است راه‌های دیگری برای به دست آوردن آن برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی بیابد، کاری که با نفت سوریه انجام می‌دهد. ععد الحلالی در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفت: حضور نیروهای آمریکایی در منطقه شرق فرات سوریه برای حمایت از گروه‌های تکفیری مسلح است.


برای دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 34277
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *