حادثه برای نفتکش تحریم‌شده توسط آمریکا

18 آبان 1401 ساعت 15:07

میز نفت - مقامات اندونزی اعلام کردند آزادکردن نفتکش یانگ‌یونگ که در آب‌های این کشور به گل نشسته است به‌خاطر نزدیکی به یک خط انتقال گاز طبیعی، حدود یک ماه طول می‌کشد. این نفتکش میان کشتی‌های تحریم‌شده آمریکاست.


به‌گزارش میز نفت ، مقامات اندونزی اعلام کردند آزادکردن نفتکشی که در آب‌های این کشور به گل نشسته است حدود یک ماه طول می‌کشد. این نفتکش به‌اتهام ارتباط با ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

نیروی دریایی اندونزی در تلاش است نفتکش یانگ‌یونگ را که با عنوان کشور جیبوتی ثبت شده و در 26 اکتبر در آب‌های جزایر ریائو به گل نشسته است آزاد کند.

آمریکا هفته گذشته تحریم‌هایی علیه یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت که ادعا می‌کند از ایران حمایت می‌کند و همچنین تعدادی از افراد حقیقی، شرکت‌ها و نفتکش‌ها وضع کرد، نفتکش یانگ‌یونگ میان کشتی‌های تحریم‌شده است.

نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد عملیات آزادسازی این کشتی ادامه دارد، اما به‌خاطر وجود لوله‌های گاز طبیعی باید بسیار محتاطانه عمل کرد، به‌همین دلیل احتمالاً حدود یک ماه طول می‌کشد.

این نفتکش در تنگه سنگاپور در نزدیکی یک خط لوله اصلی که گاز طبیعی را به سنگاپور می‌رساند به گل نشسته است. هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی یا نشتی گزارش نشده است. این نفتکش معمولاً نفت خام را از منابع شناور ذخیره‌سازی در تنگه‌های سنگاپور ـ مالزی به‌مقصد چین بارگیری می‌کند.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 34282

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34282/حادثه-نفتکش-تحریم-شده-توسط-آمریکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir