۰

معافیت‌های تحریمی روسیه تمدید شد

میز نفت - وزارت خزانه داری آمریکا از تمدید مجوز برخی از معاملات «مرتبط با انرژی» با نهادهای روسیه تا ۱۵ می سال آینده میلادی خبر داد.
تحریم روسیه | میز نفت
تحریم روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بر اساس مجوز عمومی به روز شده‌ای که پنجشنبه در وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شد، واشنگتن اجازه داد برخی از معاملات «مرتبط با انرژی» با نهادهای روسیه تا 15 می سال آینده میلادی ادامه یابد.

لیست اشخاصی که تراکنش با آنها مجاز خواهد بود شامل بانک های بزرگ روسیه از جمله اسبربانک Sberbank، اوتکریتیه Otkritie، وی‌تی‌بی VTB، آلفا بانک Alfa-Bank و بانک مرکزی روسیه می‌شود.

خزانه داری آمریکا توضیح داد که معاملات مجاز مربوط به موارد مرتبط با استخراج، تولید، پالایش، حمل و نقل یا خرید نفت می‌شود از جمله نفت خام و فرآورده های نفتی، و گاز طبیعی، و همچنین سایر محصولات با «قابلیت تولید انرژی» مانند زغال سنگ، چوب یا حتی محصولات کشاورزی که برای تولید سوخت های زیستی استفاده می شوند.

بر اساس این گزارش، تمدید معافیت ها چند هفته قبل از انقضای مجوز عمومی قبلی انجام می شود. همچنین کمتر از یک ماه مانده است که سقف قیمتی نفت روسیه توسط گروه 7 (G7) به همراه تحریم اتحادیه اروپا بر نفت خام دریایی روسیه به اجرا گذاشته شود.

ایالات متحده اوایل سال جاری میلادی واردات سوخت های فسیلی روسیه را ممنوع کرد، اما تاکنون از ممنوعیت تراکنش های بانکی مرتبط با انرژی با مسکو خودداری کرده است.



منبع : تسنیم
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 34291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *