۰

خوش شانسی رئیسی از قیمت نفت+جدول

میز نفت - اوپک اعلام کرد، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) به طور متوسط ۹۳.۲۱ دلار فروخته شد و متوسط قیمت آن در ۱۰ ماه نخست امسال حدود ۳۵ دلار افزایش داشته است.
به گزارش میز ن سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) با ۳ دلار و ۹۷ سنت کاهش نسبت به ماه پیش از آن به ۹۳.۲۱ دلار رسیده است.

نفت ایران در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) ۹۷.۱۸ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. متوسط قیمت نفت ایران در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به ازای هر بشکه ۱۰۳.۰۹ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش ۳۴.۹۲ دلاری را نشان می ‌دهد. متوسط قیمت نفت ایران در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۱ به ازای هر بشکه ۶۸.۱۷ دلار بوده است.



نفت ایران در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ۶۹.۸ دلار فروخته شده است. این در حالی است که متوسط نفت ایران در سال ۲۰۲۰ به ازای هر بشکه ۴۰.۷۷ دلار فروخته شده بود و این بدان معناست که متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۹ دلار و ۳ سنت افزایش یافته است.

متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۱۹ برابر با ۶۱.۸۵ دلار در هر بشکه برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، این رقم طی سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۶۷.۹۷ دلار و ۴۹.۶۰ دلار به ازای هر بشکه عنوان شده است.

قیمت نفت ایران در ماه فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) نزدیک به ۱۰ دلار کاهش یافته بود. همان زمان که بیشتر جهان پس از چین، درگیر شیوع ویروس کرونا شده بود.
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۶
کد مطلب: 34316
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *