۰

کشمکش جدید بر سر نفت روسیه

میز نفت - وزیر اقتصاد پاکستان با اشاره به مخالفت آمریکا با خرید نفت روسیه تأکید کرد که اسلام‌آباد می‌خواهد همانند هند از روسیه نفت وارد کند‌.
روسیه و پاکستان | میز نفت
روسیه و پاکستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، فارس به نقل از تریبو نوشت: اسحاق دار، وزیر اقتصاد پاکستان طی سخنانی با اشاره به مخالفت آمریکا با خرید نفت از روسیه تأکید کرد که اسلام‌آباد می‌خواهد به واردت نفت از روسیه همانند هند ورود کند.

وی طی سخنانی در جمع کارگران پاکستانی در جمع اتباع پاکستانی در دبی گفت: دولت پاکستان به آمریکا اعلام کرده که می‌تواند همانند هند از روسیه نفت وارد کند.

 اسحاق دار تأکید کرد: ما به مقامات آمریکایی گفته‌ایم که نمی‌توانند جلوی ما را در خرید نفت از روسیه بگیرند زیرا کشور همسایه ما هند هم در حال واردات از روسیه است.

وی با اشاره به سفر ماه گذشته‌اش به آمریکا افزود: در نشستی با طرف آمریکایی تصمیم گرفته شد که پاکستان هم از روسیه نفت بخرد.

وزیر اقتصاد پاکستان تأکید کرد که مقامات آمریکایی اعلام کردند که گروه جی 7 در حال ایجاد یک بستر برای تعیین قیمت نفت روسیه است و هیچکس نباید بیشتر از این قیمت برای نفت روسیه پرداخت کند.

دار ادامه داد که پاکستان تلاش خواهد کرد تا با همان شرایط دولت هند از روسیه نفت وارد کند.

این مقام پاکستانی گفت: طی چند ماه آینده شما شاهد آن خواهید بود که دولت پاکستان قدم‌های مهمی را راستای منافع کشور در این رابطه خواهد برداشت.


منبع : تابناک
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 34325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *