۰
جبهه پایداری به دنبال نفت

ماجرای بیگی نژاد در نفت چیست؟

میز نفت - ر​با جدی شدن برکناری محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت یکی از نمایندگانی که بیش از همه ناراحت است، کسی نیست جز هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس.
هادی بیگی نژاد | میز نفت
هادی بیگی نژاد | میز نفت
به گزارش میز نفت، بیگی نژاد ازنظر سیاسی، کاملاً به جبهه پایداری وابسته است که پس از راه‌یابی به بهارستان، راهی کمیسیون انرژی شد تا خود را برای اثرگذاری بر تحولات صنعت نفت آماده شود. مهم‌ترین مدیر نفتی نزدیک به او کسی نبود جز محمد محمدی پور مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت که بسیاری بر این باورند، لابی بیگی نژاد هم در صدور حکم محمدی پور توسط خجسته مهر مؤثر بوده است.

شاید به همین دلیل است که پیش از حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت برای محمدی پور، او به حوزه فروش نفت ورود کرد و با توییت های معنادار، خواستار به‌کارگیری یک نیروی ارزشی در این مدیریت شد. البته که منظورش از این نیروی ارزشی، محمدی پور بود.

بیگی نژاد طی یک سال گذشته بیش از آنکه از وزیر نفت حمایت کند، حامی محمدی پور و مدیر او یعنی خجسته مهر بوده است؛ همین موضوع این شائبه را ایجاد کرده که محمدی پور مهره بیگی نژاد در نفت است و خجسته مهر هم به آن عمق بیشتری بخشیده است.

منابع موثق دراین‌باره می‌گویند بیگی نژاد مخالف برکناری خجسته مهر از مدیریت شرکت ملی نفت است زیرا در صورت پایان کار خجسته مهر، مهره‌های وی نیز یک‌به‌یک باید با سمت‌های خود خداحافظی کنند و راهی سمت‌های کم‌ارزش‌تر شوند.

در این میان، اما اوجی سعی می‌کرد اوضاع را به سود خود مدیریت کند که یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های این مهم را می‌توان در عدم به‌کارگیری محمدی پور در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت دانست.

به هر شکل، برای همگان روشن شده است که شعبه نفتی جبهه پایداری، با خجسته مهر تأسیس شده است که عملکرد منفی از خود به‌جای گذاشته و تذکرات به وزیر نفت را افزایش داده است. بااین‌وجود، اوجی تصمیم خود را گرفته اما باید افرادی مثل بیگی نژاد را هم با خود همراه کند تا تهدید به استیضاح نشود.

محمدی پور هم نگران است؛ او به‌روشنی می‌داند شکایات مطرح‌شده از او در فروش نفت، چگونه به وزارت نفت فشار وارد کرده است و عملکرد وزیر را زیر سؤالات جدی برده است.
 
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 34330
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *