وزیرنفت تصمیم خود را گرفته است؟

گزینه های اوجی برای جایگزینی خجسته مهر

27 آبان 1401 ساعت 23:38

میز نفت - حسین ​شیوا، جعفر حجازی، حسین حسین زاده و محمدرضا نقیبی به همراه کریم زبیدی، اصلی‌ترین گزینه‌های جواد اوجی برای مدیریت شرکت ملی نفت هستند.


به گزارش میز نفت، پس از کشمکش‌های چندماهه برای برکناری محسن خجسته مهر از مدیرعاملی شرکت ملی نفت، گویا تأییدیه نهایی از سوی نهاد ریاست جمهوری برای عزل او صادر شده است و وزیر نفت هم چند گزینه را برای شرکت ملی نفت در نظر گرفته است.

خجسته مهر که انتخاب اوجی برای شرکت ملی نفت نبود، به اصرار یکی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری برای وی حکم مدیریت صادر کرد اما گاف های پی‌درپی او و حواشی که کار را برای اوجی سخت کرد، درنهایت منجر به موضوع برکناری او شد.

ماجرای حقوق او، خودروی سازمانی، مهاجرت فرزندش به آمریکا، آمار سازی درباره فروش نفت و تولید و ... تنها بخشی از حواشی بود که خجسته مهر در کمتر از یک سال رقم زد که بعدها به آن خواهیم پرداخت.

وزیر نفت از چند ماه پیش قصد داشت او را برکنار کند اما مقاومت‌های فرا وزارتی، مانع از انجام چنین تصمیمی می‌شد تا آنکه آخرین موانع هم از سر راه برداشته شد؛ حالا اوجی می‌خواهد فردی را برای این شرکت در نظر بگیرد که کامل با او هماهنگ باشد نه بیرون وزارتخانه.

گزینه نخست او برای شرکت ملی نفت، حسین شیوا است؛ مردی که اوجی با او رشد کرد ولی به دلیل غلبه جریان شاه میرزایی بر نفت در سال گذشته، مجبور شد با لابی خود اوجی به شرکت ملی نفت‌کش برود.

گزینه بعدی هم جعفر حجازی، مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا است؛ شرکتی متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که حجازی را در رأس خود می‌بیند. حجازی از همان سال گذشته گزینه اصلی مدیریت شرکت ملی نفت بود اما زورش برای مدیریت این شرکت نرسید.

محمدرضا نقیبی هم از افراد نزدیک به اوجی است که وزیر نفت، علاقه خاصی به او دارد و برایش حکم عضویت در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت را صادر کرد؛ بسیاری بر این باورند او چشم و گوش اوجی در هیئت‌مدیره است تا مبادا جریان خجسته مهر، گافی دهند.

حسین زاده هم که نماینده مردم لار در مجلس است، دیگر گزینه اوجی برای شرکت ملی نفت است؛ اوجی روابط ویژه و صمیمانه‌ای با او دارد. جز حسین زاده، کریم زبیدی هم گزینه بعدی است که البته در اولویت نیست چراکه در صورت این انتخاب، همه شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور بر باد می‌رود. شعاری که می‌گفت بانیان وضع موجود باید کنار روند و زبیدی هم یکی از آن‌هاست.

باید صبر کرد و دید اوجی برای شرکت ملی نفت چه تصمیمی می‌گیرد و بر موضع اردیبهشت‌ماه خود مصمم است یا تسلیم لابی مجلسی‌ها می‌شود.
 


کد مطلب: 34331

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34331/گزینه-های-اوجی-جایگزینی-خجسته-مهر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir