هزینه میلیاردی انگلیس برای بستن چاه‌های نفتی

1 آذر 1401 ساعت 16:02

میز نفت - انگلیس 24 میلیارد دلار برای بستن چاه‌های فرسوده و تاسیسات بلااستفاده هزینه می کند.


به گزارش میز نفت ، انگلیس برای بستن 2 هزار چاه فرسوده در یک دهه آینده حدود 20 میلیارد پوند معادل 24 میلیارد دلار هزینه می کند.

یک گروه صنعتی (OEUK) هشدار داد:‌ هزینه چاه های فرسوده در سه چهار سال آینده به شدت افزایش خواهد یافت و این مشکلی برای دولت ها خواهد شد.

درحالی که قرار است تولید کنندگان نفت و گاز دریای شمال انگلیس چنین هزینه هایی را برای بستن چاه های فرسوده داشته باشند، وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرده که مالیات بر تولید کنندگان دریای شمال را از 25 به 35 درصد افزایش می دهد که کل مالیات این بخش در مجموع به 75 درصد می رسد و بیشترین مالیات در جهان است.

این گروه صنعتی پیش بینی کرده است که طی دهه آینده 2100 چاه فرسوده از رده خارج شود که هزینه هر چاه 7.8 میلیون پوند و در مجموع 19.7 میلیون پوند هزینه خواهد شد.

پیش بینی شده است که با توجه به رشد هزینه از رده خارج کردن چاه های فرسوده بودجه از رده خارج کردن آن در سال 2031 از 14 به 19 درصد رشد یابد.

تولید نفت و گاز در دریای شمال از سال 1970 تاکنون با شیب ملایم کاهش تولید همراه بوده البته زمانی هم به پیک تولید خود یعنی 4.4 میلیون بشکه در روز رسیده بود که دیگر هیچوقت به این تولید نرسید.

این شرکت صنعتی همچنین تاکید کرده است که گرایش کارگران به سمت تولید انرژی های تجدید پذیر باعث شده که در آینده در زمینه کارگران ماهر چاه های نفتی و از رده خارج  کردن این چاه در دریاهای عمیق  با مشکل مواجه شویم.

این شرکت همچنین تاکید کرده است که این اقدام فرصت و هم چالش است زیرا رشد فزاینده انرژی های تجدیدپذیر از یک سو و تقاضا برای از بین بردن چاه های فرسوده فشار زیادی را روی منابع نفتی تحمیل خواهد کرد.



منبع : فارس 


کد مطلب: 34371

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34371/هزینه-میلیاردی-انگلیس-بستن-چاه-های-نفتی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir