۰

ایران چقدر نفت به ونزوئلا صادر کرد؟

میز نفت - مدیر گروه انرژی اندیشکده سیاست‌گذاری ماهد گفت: در دولت فعلی، ایران برای سهامدار شدن در پالایشگاه‌های ونزوئلا اقدام کرد و ماحصل این اقدام صادرات روزانه 200 هزار بشکه نفت و میعانات گازی ایران به ونزوئلا بود.
نفت ایران | میز نفت
نفت ایران | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مهدی هاشم‌زاده مدیر گروه انرژی اندیشکده سیاست‌گذاری ماهد با اشاره به رویکرد وزارت نفت دولت سیزدهم در سهامداری پالایشگاه‌های فراسرزمینی عنوان کرد: رویکرد وزارت نفت برای افزایش صادرات نفت ایران به صورت تضمین‌شده بر بازارسازی نفت متمرکز شده است. با این اقدام جریان صادرات نفت ایران از تحریم‌های آمریکا آسیب‌پذیری کمتری خواهد داشت و اینگونه نیست که مثل دولت قبل صادرات نفت ایران در عرض چند ماه از 2 میلیون بشکه به کمتر از 100 هزار بشکه در روز برسد.

وی افزود: بازارسازی نفت شامل مجموعه‌ای از سیاست‌هاست که موجب می‌شود فروش نفت ایران تنها یک چالش بین ایران و آمریکا نباشد بلکه کشور خریدار نیز برای دریافت نفت ایران انگیزه پیدا کند و موضوع مورد دغدغه آن کشور شود.

هاشم‌زاده گفت: یکی از سیاست‌های بازارسازی نفت، «خرید تقاضا» است. در این سیاست عرضه‌کنندگان نفت در پالایشگاه‌های فراسرزمینی سهامدار می‌شوند و بدین ترتیب جریان صادرات نفت خود به آن پالایشگاه را تضمین می‌کنند.

 مدیر گروه انرژی اندیشکده سیاست‌گذاری ماهد اظهار داشت: در دولت فعلی ایران برای سهامدار شدن در پالایشگاه‌های ونزوئلا در دو پالایشگاه ال‌پالیتو و پاراگوانا اقدام کرد و طبق گزارش رویترز ماحصل این اقدام، صادرات روزانه 200 هزار بشکه نفت و میعانات گازی ایران به ونزوئلا بود که در دولت قبل وجود نداشت.

وی گفت: دقت کنید که افزایش 40 الی 45 درصد صادرات نفت ایران در دولت فعلی اتفاقی رقم نخورده است بلکه سیاست‌های بازارسازی نفت موجب این افزایش شده است. 

هاشم‌زاده گفت: البته سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی تنها محدود به ونزوئلا نیست و ایران برای سهامداری و صادرات نفت در پالایشگاه‌های نیکاراگوئه، ازبکستان، نیجریه، سوریه و غیره نیز اقدام کرده است.


منبع : فارس
 
سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 34434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *