۰

نظر مقام معظم رهبری در باره کاهش قیمت نفت

شرکت کنندگان در هشتمین همایش ملی نخبگان جوان کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از لیدر، مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: هرگونه وقفه در حرکت علمی کشور با عقب‌گرد همراه است. سرعت پیشرفتمان خوب است اما عقب‌ماندگی آنقدر زیاد است که سرعت پیشرفت افاقه نکرده، باید ادامه دهیم و تلاش کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای اداره کشور بر مبنای فروش ذخایر زیرزمینی را به «بچه پولداری ملی» تشبیه کردند و افزودند: بچه پولدارها، قدر پول خود را نمی دانند و آن را بیهوده خرج می کنند که اداره کشور برمبنای فروش نفت خام نیز، شبیه همین ماجراست.

رهبر انقلاب، اتکای برنامه ریزی اقتصادی کشور به درآمدهای نفتی را سپردن اقتصاد ایران به سیاستگذاران کلان جهانی خواندند و با اشاره به نوسانات شدید قیمت بین المللی نفت افزودند: کشوری که اقتصاد خود را اینگونه برنامه ریزی کند، آینده اش معلوم است.

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به واقعیات یاد شده تأکید کردند: ایران بجای تکیه بر درآمدهای نفتی باید با اتکای به نیروهای درونی و ذخائر روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و تولید علم و دانش اداره شود که در اینصورت هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود اقتصاد کشور را به بازی بگیرد.
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 3444
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *