قرارداد امارات و مالزی برای اکتشاف نفت شیل

15 آذر 1401 ساعت 21:17

میز نفت - امارات متحده عربی و مالزی قرارداد تاریخی را بین شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) و شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) امضا کردند.


به گزارش میز نفت ، امارات متحده عربی و مالزی قرارداد تاریخی را بین شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) و شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) امضا کردند. امضای این قرارداد شامگاه دوشنبه در ابوظبی با حضور شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهور امارات و سلطان عبدالله رعیت‌الدین المصطفی بلح شاه، پادشاه مالزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری امارات (WAM)، این قرارداد مربوط به منطقه «شماره 1» در ابوظبی است که حاوی «منابع غیرمتعارف» است. این توافق، اولین توافقی است که امتیاز نفت غیرمتعارف در خاورمیانه را اعطا می‌کند و اولین بار است که یک شرکت مالزیایی در امتیازات اکتشاف نفت و گاز در ابوظبی سرمایه گذاری می‌کند.

بر اساس مفاد قرارداد شش ساله، پتروناس 100 درصد از سهام حقوق عملیاتی در امتیاز برای اکتشاف و ارزیابی منابع غیرمتعارف در بلوک 1، که مساحتی بیش از 2000 کیلومتر مربع منطقه ضفرا در ابوظبی را پوشش می‌دهد، حفظ خواهد کرد.

 پس از یک مرحله ارزیابی موفقیت آمیز، طرفین می‌توانند قرارداد امتیاز تولید را منعقد کنند که از تاریخ اعطای امتیاز به پتروناس برای مدت 30 سال معتبر خواهد بود

بر اساس این قرارداد، پتروناس علاوه بر بهر‌ه‌مندی از داده‌ها و اطلاعات ارائه شده توسط پروژه، در طرح عظیم بررسی ژئوفیزیک سه بعدی که توسط ADNOC اجرا می‌شود، مشارکت مالی خواهد داشت.

منابع نفت غیر متعارف قابل استحصال در ابوظبی حدود 22 میلیارد بشکه نفت خام سبک و شیرین تخمین زده می شود.

منبع : ایلنا
 


کد مطلب: 34483

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34483/قرارداد-امارات-مالزی-اکتشاف-نفت-شیل

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir