۰

راه حل وزیر نفت برای مدیریت مصرف گاز

میز نفت - وزیر نفت با اشاره به تصویب تعرفه تازه مشترکان پر مصرف گاز طی روز چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در هیئت دولت، اظهار کرد: این تصمیم کلیدی می‌تواند به ما در مدیریت مصرف در فصل سرما کمک کند.
به گزارش میز نفت، جواد اوجی در همایش مدیران ارشد صنعت نفت با اشاره به بررسی و ممیزی همه پروژه‌های موجود در صنعت نفت طی روز‌های آغازین دولت سیزدهم با همکاری معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌ها طی هشت سال آینده در چهار شرکت اصلی برای تکمیل پروژه‌ها به ۲۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

وزیر نفت ضمن اشاره به وجود ۴۸ پروژه نیمه‌تمام در چهار شرکت اصلی وزارت نفت به ارزش ۱۳ میلیارد دلار و تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی از تسریع در ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت نفت کشور می‌تواند میان مردم امیدآفرین باشد، گفت: بر اساس اولویت‌بندی تلاش می‌شود هر چه زودتر این طرح‌ها به مرحله بهره‌برداری برسند.


اوجی با اشاره به تصویب تعرفه تازه مشترکان پر مصرف گاز طی روز چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در هیئت دولت، اظهار کرد: این تصمیم کلیدی می‌تواند به ما در مدیریت مصرف در فصل سرما کمک کند.

وی محور‌های اصلی کاری کنونی مدیران وزارت نفت را شامل تامین منابع درآمدی کشور، مدیریت ناترازی تولید و تقاضا در بخش گاز، توجه به نیروی انسانی، توسعه زنجیره ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی و تداوم سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز برای جلوگیری از افت تولید دانست و افزود: اگر در این صنعت سرمایه‌گذاری تداوم نداشته باشد در آینده باید شاهد واردات گاز و فرآورده‌های نفتی به کشور باشیم.

 
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب: 34499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *