۰

چین پیشنهاد معامله نفت با یوان داد

میز نفت - رئیس‌جمهور چین اعلام کرد باید از بورس نفت و گاز شانگهای به‌عنوان پلتفرمی جهت تجارت انرژی با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با استفاده از یوان استفاده کرد.
شی جین پینگ | میز نفت
شی جین پینگ | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در روز جمعه در ریاض اعلام کرد چین و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باید از بورس نفت و گاز شانگهای به‌عنوان پلتفرمی جهت تجارت انرژی با یوان استفاده کنند.

 وی در سخنرانی خود در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس و چین گفت:« چین به واردات حجم بالایی از نفت خام از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس ادامه و واردات گاز طبیعی مایع را هم گسترش می‌دهد تا همکاری در زمینه توسعه تولید نفت و گاز، خدمات مهندسی، ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل و پالایشگاهی تقویت شود و بتوان از بورس نفت و گاز شانگهای به‌عنوان پلتفرمی جهت انجام تجارت نفت و گاز با یوان استفاده کرد».

 شی در سخنرانی خود زمینه‌های دیگری را هم برای همکاری در 3 تا 5 سال آینده معرفی کرد که شامل منابع مالی و سرمایه‌گذاری، نوآوری و فناوری‌های جدید، هوافضا و زبان و فرهنگ می‌شود.

 وی گفت:«چین امیدوار است بتواند در زمینه نظارت‌های مالی با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس همکاری کند، راه ورود شرکت‌های اعضای این شورا به بازار سرمایه چین تسهیل و یک انجمن سرمایه‌گذاری مشترک با این شورا تأسیس شود».

 شی همچنین از شورای همکاری خلیج‌فارس خواست با کشورش در ایجاد اتحاد، توسعه و امنیت همکاری کند.

 دیدار رئیس‌جمهور چین در شرایطی صورت‌گرفته که اتحاد بلندمدت ریاض با واشنگتن به‌خاطر مسائل حقوق بشر، سیاست انرژی و همچنین روسیه مختل شده‌است.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 34506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *