۰

کاهش ترافیک نفتکش‌ها در آب‌های ترکیه

میز نفت - شمار نفتکش‌هایی که منتظر عبور از تنگه بسفر ترکیه و رفتن به دریای مدیترانه هستند، از ۱۷ نفتکش در روز یکشنبه، به ۱۳ نفتکش در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کشورهای ثروتمند گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا با هدف محدود کردن درآمدهای نفتی مسکو، توافق کرده‌اند فراهم کردن خدمات کشتیرانی مانند بیمه را برای نفتکش‌هایی که حامل نفت روسیه به  قیمت بالاتر از ۶۰ دلار در هر بشکه هستند، ممنوع کنند. در همین راستا، سازمان دریانوردی ترکیه اعلام کرده است نفتکش‌هایی که فاقد مدارک بیمه لازم هستند را از آبهای این کشور دور نگه خواهد داشت.

با وجود فشار مقامات غربی، آنکارا حاضر نشده است مقررات بازرسی بیمه جدید که از ابتدای ماه میلادی جاری به اجرا گذاشته است را لغو کند و باعث تاخیر در حمل محموله‌های نفتی شده است.

آژانس کشتیرانی ترایبکا اعلام کرد پنج نفتکش قرار است روز دوشنبه از تنگه بسفر به سمت جنوب حرکت کنند. شمار کشتیهایی که در دریای سیاه منتظر عبور از آبراه ترکیه هستند، روز جمعه به ۲۰ نفتکش رسیده بود. طبق اعلام این آژانس، میانگین زمان انتظار برای نفتکش‌ها از ۴.۲ روز در روز یکشنبه به ۲.۸ روز کاهش پیدا کرده است. میانگین زمان انتظار هفته گذشته به بیش از شش روز رسیده بود.

سازمان دریانوردی ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد چهار نفتکش حامل ۴۷۵ هزار تن نفت، بیمه نامه‌هایی که طبق مقررات درخواست شده بود را ارائه کرده اند و عبور آنها از طریق آبراه‌های ترکیه، تسهیل شده است.

این سازمان اعلام کرد پنج نفتکش را به خارج از آبهای این کشور هدایت کرده زیرا نتوانستند نامه تائیدکننده پوشش بیمه خود را فراهم کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دو نفتکش قرار است روز دوشنبه از تنگه داردانل عبور کنند و هفت نفتکش هم منتظر رسیدن زمان عبورشان هستند.


منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 34525
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *