۰

آرامکو به دنبال سرمایه گذار گازی

میز نفت - آرامکوی سعودی در مرحله اولیه مذاکره با سرمایه‌گذاران برای کمک به تامین مالی پروژه توسعه میدان گازی غیرمرسوم عظیم به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار در عربستان سعودی است.
آرامکو | میز نفت
آرامکو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت آرامکو در جست و جوی سرمایه گذارانی برای حمایت از توسعه میدان گازی جفورا است که بزرگترین میدان گازی در عربستان سعودی است. پروژه توسعه این میدان گازی در راستای تلاش عربستان سعودی برای کاهش وابستگی به نفت در تولید برق و آزادسازی نفت بیشتر برای صادرات، دنبال می شود.

به گفته منابع آگاه، غول نفتی آرامکو با شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و صندوق‌های زیرساخت که می‌توانند در پروژه‌های میان دستی و پایین دستی مربوط به این میدان گازی عظیم سرمایه‌گذاری کنند، تماس گرفته است.

آرامکو اوایل سال ۲۰۲۰ ضمن اعلام موافقت رگولاتوری با توسعه این میدان گازی، برآورد کرد که میدان گازی جفورا، ۲۰۰ ترییلیون فوت مکعب گاز خام دارد که خوراک ارزشمندی برای صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود.

شیوع پاندمی و افت تقاضا برای انرژی و سرمایه‌گذاری‌ها، بخشی از این برنامه‌های توسعه را به تاخیر انداخت اما با تقاضای بالایی که این روزها برای گاز طبیعی در سراسر جهان وجود دارد، آرامکو در حال جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه میدان گازی جفورا است.

این شرکت اواخر سال گذشته، قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت برای توسعه میدان جفورا به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را اعطا و اعلام کرد در مجموع، انجام بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در طول عمر این میدان را پیش بینی می‌کند. آرامکو پیش بینی کرده است فروش میدان جفورا تا سال ۲۰۳۰، به دو میلیارد فوت مکعب گاز در روز، ۴۱۸ میلیون فوت مکعب در روز اتان و حدود ۶۳۰ هزار بشکه در روز میعانات و مایعات گازی خواهد رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس،  عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اواخر ماه گذشته اعلام کرد آرامکو دو میدان گاز طبیعی غیرمرسوم در بخشهای شرقی این کشور کشف کرده است.


منبع : ایسنا
 
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 34531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *